شناسهٔ خبر: 21464793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نائب رئیس اتحادیه هتلداران کرمانشاه در گفت‌و‌گو با تسنیم:

بیش از ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌های کرمانشاه خالی است

R41380/P1486/S6,68/CT1

نائب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه گفت: با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان و ورود گردشگران به استان بیش از ۴۰ درصد هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان کرمانشاه خالی است.

صاحب‌خبر -

سیروس گل‌عنبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه در پارکها، میادین و مراکز دیگر استان انبوهی از مسافران به چشم می‌خورد اما بیشتر هتلها پر نشده است.

وی با اشاره به اینکه هتلهای بزرگ استان بیش از 50 درصد مراجعه‌کننده داشته‌اند عنوان کرد: بسیاری از مسافران با توجه به مساعد بودن آب و هوا ترجیح داده‌اند به جای استفاده از هتل با برپایی چادر از طبیعت پارکها استفاده کنند و این موضوع به وضوح در تابستان امسال قابل مشاهده بود.

نائب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد گردشگران و مسافران در عید فطر بیش از اکنون بود گفت: با وجود اینکه تعداد مسافران در تابستان امسال نیز مناسب بود اما هتلها و مهمانپذیرها به طور میانگین 50 تا 60 درصد مورد استقبال قرار گرفتند.

وی با اشاره به خوابگاه فاطمیه و خانه معلم نیز امسال مورد استقبال مسافران قرار گرفت افزود: 28 هتل و مهانپذیر شامل دو هتل چهار ستاره، یک هتل سه ستاره، چهار هتل دو ستاره و یک هتل یک ستاره، دو واحد هتل آپارتمان سه ستاره و 16 واحد مهمانپذیر در شهر کرمانشاه فعال است.

گل‌عنبر با اشاره به اینکه بیشتر مهمانپذیرها و چند هتل شهر کرمانشاه در بافت مرکزی شهر کرمانشاه قرار دارند اظهار کرد: از جمله این مناطق در شهر کرمانشاه خیابان امیرآباد شرقی یا کاشی‌کاری است که در گذشته از جاذبه‌های شهری بوده و فروشگاههای بزرگی در آنجا مستقر بودند اما اکنون اوضاع تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه سد معبر توسط کسبه سیار هتلها و مهمانپذیرها را با مشکل مواجه کرده و مسافران با مشاهده تجمع این افراد رغبتی برای مراجعه به این هتلها ندارند، عنوان کرد: علاوه بر اینکه این خیابان دارای مشکل ترافیکی است معابر آن نیز به محلی برای تجمع کسبه سیار، نصابهای لوازم صوتی و تصویری و توزیع‌کننده‌های مواد مخدر تبدیل شده است.

نائب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید با تجمع این دستفروشان قاطعانه برخورد کند، گفت: یکی از مکانهایی که در طول سال مورد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد آثار باستانی طاقبستان است که می‌تواند به عنوان ظرفیت بسیاری مهمی برای جذب گردشگر و معرفی استان کرمانشاه از طریق مختلف به شمار آید.

وی افزود: با وجود این ظرفیتهای بسیار در محوطه آثار باستانی طاقبستان و دریاچه آن بسیاری از رستورانهای روبه‌روی دریاچه با وجود اینکه شرایط کافی و لازم را برای عرضه غذاهای مفید همچون غذاهای محلی استان را دارند اما به اقداماتی دست می‌زنند که نه‌تنها سبب سرگرمی نمی‌شود بلکه چهره شهر و مهمترین آثار باستانی استان را مخدوش می‌کند که مسئولان باید برای ساماندهی و نظارت بر این رستورانها برنامه‌ریزی را داشته باشند.

نائب رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه از مشکلات واحدهای اقامتی مستقر در بافت فرسوده شهر و ناهنجاریهای شهری موجود گفت و عنوان کرد: مسافران هنگام خروج از هتلها و مهمانپذیرها به طور قطع نیازمند تاکسی هستند بنابراین از راهنمایی و رانندگی تقاضا می‌شود در ایام نوروز با رانندگان و تاکسیهای مستقر در روبه‌روی هتلها تعامل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام /

نظر شما