شناسهٔ خبر: 21464786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت در بروجرد:

۴۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی در بیمارستان آیت‌الله بروجردی نصب شد

R41450/P1492/S6,72/CT11

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: انواع تجهیزات بیمارستانی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در بیمارستان آیت‌الله بروجردی نصب‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در بازدیدی از روند آخرین مراحل تجهیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی از نزدیک قرار گرفت و پس‌ازآن در نشست جمع‌بندی در حضور مسئولان استانی و شهرستانی با اشاره به لزوم تسریع درروند راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این مجموعه درمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر بروجرد دو بیمارستان قدیمی دارد که یکی از این بیمارستان‌ها بالای 50 سال قدمت دارد بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این بیمارستان باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به نصب انواع تجهیزات بیمارستانی به ارزش 30 تا 40 میلیارد تومان در این بیمارستان افزود: سازمان مجری این بیمارستان مسکن و شهرسازی بوده که مراحل احداث آن در حال اتمام است اما باید فضای پشتیبانی و تأسیسات توسط راه و شهرسازی آماده شود.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: وزارت بهداشت تجهیزات مربوط به بخش‌های بستری را تأمین کرده است و تنها سی‌تی‌اسکن و ام آر آی این بیمارستان باقی‌مانده که با شرکت سرمایه‌گذار پیگیری می‌شود تا بیمارستان پشتیبانی مناسبی در این زمینه داشته باشد البته برای نصب ام آر آی باید مکان مناسب آن در این بیمارستان جانمایی شود.

وی در خصوص به‌کارگیری نیروهای موردنیاز این بیمارستان نیز گفت: درزمینهٔ نیروی انسانی مجوز لازم برای جذب تعدادی از نیروهای خدماتی و پشتیبانی به دانشگاه علوم پزشکی استان داده‌ شده که در شرایط برگزاری آزمون جذب می‌شوند.

جان‌بابایی افزود: در مورد نیروهای تخصصی که شامل پزشک و پرستار است در هنگام توزیع متخصصان این شهر لحاظ خواهد شد علاوه بر اینکه سازمان برنامه‌وبودجه بیش از 100 ردیف برای نیروهای پرستاری این بیمارستان ایجاد کرده که در قالب برگزاری آزمون‌های جدید به کار گرفته می‌شوند.

وی تأکید کرد: پروسه آموزشی شدن این بیمارستان در حوزه آموزشی وزارت بهداشت است که باید درخواست‌های لازم به این بخش ارسال شود و از آموزشی شدن این بیمارستان نیز به دلیل اینکه امتیازی ویژه برای بیمارستان‌ها محسوب می‌شود استقبال می‌کنیم و پیگیری‌های لازم در این  زمینه انجام می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان با عدم تعین زمان دقیق برای افتتاح این بیمارستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به‌طور کامل این بیمارستان را از سازمان مجری که وزارت راه و شهرسازی است تحویل نگرفته‌ایم نمی‌توانیم زمان نهایی بهره‌برداری از آن را اعلام کنیم اما افتتاح کامل آن انتظار به‌جایی است که تلاش می‌شود این سرمایه دولت هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد استقرار پزشکان در روستاها به‌صورت شبانه‌روزی نیز این قول را داد که در روستاهایی که مرکزیت دارند حداقل در برخی از فصول سال پزشک در دو نوبت صبح و عصر حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما