شناسهٔ خبر: 21464751 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایجاد توسعه پایدار از اهداف تشکیل تعاونی های روستایی است

به گزارش ایرنا محمدجواد فدایی روز سه شنبه در همایش نقش تعاونی ها در ارتقاء بهره وری کشاورزی با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: سازمان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدجواد فدایی روز سه شنبه در همایش نقش تعاونی ها در ارتقاء بهره وری کشاورزی با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: سازمان تعاون روستایی باید به شکل موثری به رفع مشکلات و مسائل روستایی ورود کند.
وی ادامه داد: خرد بودن اراضی کشاورزی، مصرف بی رویه نهاده ها و آبیاری سنتی از جمله مسائل بخش کشاورزی است لذا از تعاونی ها انتظار داریم که به رفع این مشکلات کمک کنند.
فدایی همچنین اظهار کرد: مجموعه تعاون روستایی استان کرمان حدود 200 هزار عضو دارد که مشخص نیست این اعضا با چه رویکرد و تفکری وارد تعاونی شده اند و اگر بتوانیم به شکل واقعی مشارکت را در بین این اعضا ایجاد کنیم در تامین منابع هم توفیقات خوبی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: می توانیم با جلب مشارکت ها از منابع موجود در روستاها استفاده کنیم و اگر در تعاون روستایی بتوانیم این منابع را جمع آوری و در سرمایه گذاری های مختلف استفاده کنیم، اشتغال خوبی را رقم خواهیم زد.
مدیر تعاون روستایی استان کرمان نیز به عملکرد این سازمان در استان کرمان اشاره کرد و گفت: حمایت های دولت تدبیر و امید در تعاون روستایی استان بسیار تاثیر گذار بوده است.
رضا محمدحسینی افزود: با این حمایت ها امروز زمینه رشد و توسعه تعاونی ها در این استان فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: 138 تعاونی تولیدی روستایی در استان کرمان فعالیت می کند.
شبکه تعاون روستایی استان کرمان 200 هزار عضو دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7429/3029

نظر شما