شناسهٔ خبر: 21464728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله سبحانی در افتتاحیه کتابخانه تخصصی زبان‌های خارجی:

ندای اسلام و تشیع با زبانی علمی و منطقه‌ای به جهانیان رسانده شود

R7854/P41362/S6,62/CT11

مرجع تقلید شیعیان گفت: امید است بتوانیم با ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در کشور ندای اسلام و تشیع را با زبانی علمی و منطقه‌ای به جهانیان برسانیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی زبان‌های خارجی و منابع اسلامی اظهار داشت: وقتی به قم آمدم در این شهر تنها یک کتابخانه آن‌هم در مدرسه علمیه فیضیه بود که حدود 9 هزار جلد کتاب داشت  و برای خواندن کتاب‌ها باید به‌نوبت می‌ایستادیم تا نوبتمان برای مطالعه آن‌ها شود.

وی به بیان خاطره علامه امینی در رابطه با مطالعه کتاب در کتابخانه شوشتر اشاره کرد و افزود: در احوالات این عالم بزرگوار آمده که گاهی 24 ساعته در کتابخانه شوشتر برای مطالعه می‌ماند که حاکی از علاقه وافر ایشان به مطالعه کتاب بود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه تأسیس کتابخانه‌های تخصصی در حوزه لطف و عنایت حضرت باری‌تعالی به مسلمانان است، خاطرنشان کرد: قطع یقین یک کتابخانه عمومی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان کتاب در حوزه علمیه قم باشد، از این رو امید است بتوانیم با ایجاد کتابخانه‌هایی این‌چنینی ندای اسلام و تشیع را با زبانی علمی و منطقه‌ای به جهانیان برسانیم.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی مسلمانان با زبان‌های خارجی گفت: همچنین محققان برای انجام امور تحقیقی نیازمند کتابخانه‌هایی قفسه باز هستند تا آن‌ها با مراجعه به این مراکز اقدام به یادداشت‌برداری و مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما