شناسهٔ خبر: 21464711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان:

ایجاد توسعه پایدار از اهداف تشکیل تعاونی های روستایی است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدجواد فدایی روز سه شنبه در همایش نقش تعاونی ها در ارتقاء بهره وری کشاورزی با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: سازمان تعاون روستایی باید به شکل موثری به رفع مشکلات و مسائل روستایی ورود کند.
وی ادامه داد: خرد بودن اراضی کشاورزی، مصرف بی رویه نهاده ها و آبیاری سنتی از جمله مسائل بخش کشاورزی است لذا از تعاونی ها انتظار داریم که به رفع این مشکلات کمک کنند.
فدایی همچنین اظهار کرد: مجموعه تعاون روستایی استان کرمان حدود 200 هزار عضو دارد که مشخص نیست این اعضا با چه رویکرد و تفکری وارد تعاونی شده اند و اگر بتوانیم به شکل واقعی مشارکت را در بین این اعضا ایجاد کنیم در تامین منابع هم توفیقات خوبی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: می توانیم با جلب مشارکت ها از منابع موجود در روستاها استفاده کنیم و اگر در تعاون روستایی بتوانیم این منابع را جمع آوری و در سرمایه گذاری های مختلف استفاده کنیم، اشتغال خوبی را رقم خواهیم زد.
مدیر تعاون روستایی استان کرمان نیز به عملکرد این سازمان در استان کرمان اشاره کرد و گفت: حمایت های دولت تدبیر و امید در تعاون روستایی استان بسیار تاثیر گذار بوده است.
رضا محمدحسینی افزود: با این حمایت ها امروز زمینه رشد و توسعه تعاونی ها در این استان فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: 138 تعاونی تولیدی روستایی در استان کرمان فعالیت می کند.
شبکه تعاون روستایی استان کرمان 200 هزار عضو دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7429/3029

انتهای پیام /*

نظر شما