شناسهٔ خبر: 21464376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وبلاگ نویس یهودی ماموران زندان جمهوری آذربایجان را متهم به بدرفتاری کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما   به نقل از پایگاه اینترنتی ریپورت، وبلاگ نویس تبعه رژیم صهیونیستی که رئیس جمهوری آذربایجان وی را همزمان با نخستین سفر وزیر دفاع این کشور به فلسطین اشغالی به نشانه حسن نیت، عفو و از زندان باکو آزاد کرد، ماموران زندان جمهوری آذربایجان را به اعمال فشار غیرقانونی و کتک زدن خود متهم کرد.
الکساندر لاپشین که در دادگاه به «دِین معنوی» خود به (جمهوری) آذربایجان اذعان کرده بود، پس از بازگشت به اسراییل گفته است که در زندان تحت فشار قرار گرفته و کتک خورده است.
سرهنگ میهمان صادق اف، رییس روابط عمومی سازمان زندان های جمهوری آذربایجان سخنان الکساندر لاپشین را یاوه گویی دانست و گفت : « الکساندر لاپشین، تابعیت اسراییل، روسیه و اوکراین را دارد و نمایندگان سفارتخانه های همه آنها در زندان به او سرکشی کرده اند. اگر حرکتی غیرقانونی در رفتار با او وجود داشت، همان موقع معلوم می شد. به همین علت، این سخنان لاپشین پس از آزادی از زندان، چیزی جز یاوه گویی نیست. لاپشین از تلاش حقیرانه برای کسب وجهه دست برنمی دارد.»
یِودا آبراموف، نماینده یهودی و معاون کمیته حقوق بشر مجلس (جمهوری) آذربایجان نیز گفت : « به سخنان لاپشین اهمیتی ندهید. او کسی نیست. »
الکساندر لاپشین به اتهام حمایت از استقلال قره باغ کوهستانی و تجزیه جمهوری آذربایجان و ضربه زدن به تمامیت ارضی این کشور ، در فوریه 2017 با حکم دادگاه جمهوری آذربایجان به سه سال زندان محکوم شده بود و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، نام او را در فهرست «عناصر نامطلوب» قید کرده است.
الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان با امضای فرمانی در یازدهم سپتامبر، الکساندر لاپشین را عفو کرد. او هم اکنون در اسراییل به سر می برد.

نظر شما