شناسهٔ خبر: 21462936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مبدع نگارینه خط:

نمایشگاه های هنری رسانه محور به سود هنر وهنرمند است

تهران-ایرنا- مبدع نگارینه خط گفت: برپایی نمایشگاه های هنری مشروط بر اینکه در زمان و مکان مناسب و بر پایه رسانه محوری و دوری از تنگ نظری های خطی همیشه به سود هنر و هنرمند است.

صاحب‌خبر -

عباس رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه های هنری بر پایه رسانه محوری و دوری از تنگ نظری های خطی به سود هنر و هنرمند است افزود: متاسفانه در عمل چنین نیست، ورود هنرمند آزاد و غیر خودی به عرصه کاذب اقتصاد هنر در ایران که سال هاست در ید قدرت گروه های بظاهردلسوز هنر و هنرمندست، نه تنها کارچندان ساده ای نیست بلکه غیرممکن به نظرمی رسد.
وی ادامه داد: تمام امکانات کلیدی لازم درکنترل همان افرادی است که درحال حاضر اغلبشان درارتباط با مسئولان امورهنری و واسطه های پشت پرده، مقدرات قشرهنرمند را به دست دارند.
هنرمند نگارینه خط افزود: متاسفانه اغلب واسطه های فروش آثارهنری هم پس ازمدتی تلاش، بناچارخود را زیرمجموعه یکی ازگروه های فوق می بینند. بنابراین برگزاری نمایشگاه هایی اگر چنانچه به اندازه کافی رسانه ای شده واز پشتیبانی مسوولانه و بدور از تنگ نظری دست اندرکاران هنر در ایران بهره مند شود می توان امیدوار بود که راه صاف و روشنی هم به دروازه های اقتصاد هنر گشوده شود.
رحیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی با عنوان 'سماع شکسته' که آثار پیشکسوتان و هنرمندان به معرض دید عموم قرار گرفته بود ،گفت: در این نمایشگاه 144 اثر از اساتید و هنرمندان و با محوریت استاد کابلی تحت عنوان 'سماع شکسته' به نمایش عموم درآمد که هریک از اساتید و هنرمندان در این همایش یک اثر به نمایش گذاشتند.
مبدع نگارینه خط افزود: من نیز دراین نمایشگاه یک تابلو به نام 'سماع' با الهام و استفاده از اشعار مولانا جلال الدین محمد بلخی خلق کردم که تقریبا پس از یکسال تحقیق، درمدت دو ماه و نیم اجرایی شد.
رحیمی با اشاره به نمایش آثار اساتید در کنار آثار شاگردان در این نمایشگاه گفت: به اعتقاد من قرارگرفتن اثر خطی استادان در کنار آثار شاگردان ارشد به همراه تابلوهای شاگردان نسل سوم ، مجموعه ای جذاب، چشمگیر وبیاد ماندنی از آثار خطی سه نسل درکنارهم ، یکی از زیباترین رویدادهای هنری چند سال اخیر بود که در نمایشگاه سماع شکسته مشاهده شد.
وی ادامه داد: این حرکت علاوه بر الگوسازی وبالا بردن افق دید برای جامعه جوان هنری امروز ایران، موجبات بالا رفتن حس اعتماد بنفس، ارتقا اشتیاق وانگیزه و تقویت روحیه تعاون و همدلی و مشارکت دربین هنرمندان می شود و امیدوارم نتیجه عملی این کار دیده شدن آثارهنری و راهیابی شاخص ترین آثار به بازار اقتصاد هنرایران و جهان باشد.
فراهنگ**9338**1823 خبرنگار:صدیقه بهارلو** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما