شناسهٔ خبر: 21462869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعزام روایتگران دفاع مقدس به مدارس آبادان

گروه فرهنگی: در آستانه بازگشایی مدارس و شروع هفته دفاع مقدس، کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان برنامه‌ریزی برای اعزام روایتگران دفاع مقدس به مدارس را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

احمد یلالی، مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از آغاز اعزام روایتگران دفاع مقدس به مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این روایتگران ترکیبی از رزمندگان دفاع مقدس، مدافع حرم و آزادگان هستند و در کنار آنها از راویان جوان که در دوره‌های روایتگری شرکت کرده و با اصول و فنون آن و خاطرات رزمندگان آشنایی پیدا کرده‌اند، استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم، خاطرات انتخاب شده برای بازگویی در مدارس با ایام محرم و شخصیت‌های عاشورایی هماهنگی داشته باشد.

یلالی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های کانون تخصصی ایثار، تأمین محتوا با موضوع نسبت عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی در قالب متن، صوت و کتاب برای مساجد در این ایام است.

مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان اظهار کرد: مسجد امام محمدباقر(ع) که کانون ایثار در آن فعالیت می‌کند نیز از آغاز دهه محرم به مدت 12 شب برنامه شعرخوانی آیینی و روایتگری دفاع مقدس و سخنرانی را به طور ثابت برگزار می‌کند.

وی افزود: برای کودکان دختر و پسر نیز به صورت جداگانه غرفه‌های بازی در این مسجد در نظر گرفته شده که فضای آنها عاشورایی و دفاع مقدسی است.

یلالی از اجرای طرح روضه نیابتی در این مسجد خبر داد و گفت: روضه نیابتی طرحی است که امسال در مسجد امام محمدباقر(ع) شهرستان اجرا می‌شود و شرکت‌کنندگان در مجالس روضه مساجد در ایام محرم به نیابت از یک شهید در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

نظر شما