شناسهٔ خبر: 21462849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قائم مقام مرکز سیما فیلم:

101 مجموعه تلویزیونی آماده در مراحل مختلف تولید هستند

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم از ۱۰۱ مجموعه نمایشی در مراحل مختلف تولید خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکز سیما فیلم از حضور ۱۰۱ مجموعه نمایشی فعال در مراحل مختلف طرح، نگارش، پیش تولید و تصویربرداری خبر داد و گفت: ۵۸ سریال هم اکنون در مرحله تحقیق و نگارش و ۴۳ اثر نیز در مراحل مختلف تولید و یا پیش تولید هستند.

وی همچنین تولید دو اثر الف. ویژه را از فعالیت‌های مرکز سیما فیلم دانست و اضافه کرد: دو سریال «موسی (ع)» و «سلمان» از مجموعه‌های الف. ویژه‌ای است که مراحل مقدماتی تولید را می‌گذراند.

قائم مقام مرکز سیما فیلم همچنین با اشاره به حضور ناظران کیفی در تمام پروژه‌ها اضافه کرد: از آنجا که مجموعه‌های الف. ویژه کارهایی بزرگ و پرهزینه هستند و از سوی دیگر سریال‌های الف. جوابگوی آثار تاریخی نیستند به یک کار بینابینی با عنوان الف. فاخر رسیدیم. پروژه هایی که هزینه و نیرویی بینابین نیاز دارند و در مدت زمان کمتری به آنتن می‌رسند.

وی از تولید مجموعه‌های تلویزیونی با عنوان صنعت دیربازده یاد کرد و گفت: با تعریف مجموعه‌های الف. فاخر می‌توان امیدوار بود، که مجموعه‌های جذاب با هزینه هایی کمتر و در مدت زمان کوتاه تری را راهی شبکه‌های تلویزیونی کرد.

قائم مقام مرکز سیما فیلم درباره پروژه‌های در حال تولید شبکه‌های مختلف سیما یادآور شد: در حال حاضر شبکه یک سیما سه سریال در مرحله نگارش و ۱۰ سریال در مرحله ساخت دارد. شبکه دو سیما دو سریال در مرحله تحقیق و نگارش و هشت سریال در حال ساخت دارد. شبکه پنج سیما ۹ سریال در حال تحقیق و نگارش و شش سریال در حال تولید دارد و شبکه نسیم نیز یک سریال را به روی آنتن فرستاده است و یک سریال دیگر در حال ساخت دارد.

نظر شما