شناسهٔ خبر: 21462814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایشگاه عکس شاهدان ویژه تشییع شهدا در اصفهان برگزار می‌شود

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: آرامش و امنیتی که داریم و در سایه آن زندگی می‌کنیم همه به خاطر ایثارگری‌هایی است که عزیزانمان در دوران دفاع مقدس انجام دادند و جمهوری اسلامی امروزه در سایه آن با صلابت ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار شیروانیان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با دهه اول ماه محرم است که ما این  هم‌زمانی را در پنج سال آینده نیز خواهیم داشت که این بهترین مصداق از تلفیق فرهنگ عاشورا و فرهنگ دفاع مقدس است.

 دبیر ستاد هفته دفاع مقدس استان اصفهان افزود: همه ما موظف هستیم این راه زینبی را ادامه دهیم به ویژه عزیزان رسانه و خبرنگار؛ چرا که آنچه توفیق و صلابت را برای مردم ما به دنبال داشته، برگرفته از همین فرهنگ عاشورایی بوده است و از آن جایی که این دو مناسبت هم زمان شده‌اند همه دست‌اندرکاران نشر و ترویج این آثار باید به قدر کافی بکوشند تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند، بنابراین این بحث برای ما مسئولیت آور است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و تا پای شهادت و اسارت برای دفاع از میهنشان ایستادند و خانواده‌های معظم شهدا نیز با تقدیم عزیزانشان رسالتی را که داشتند به انجام رساندند و امروز این تکلیف زینبی ماست که این رسالت را به انجام برسانیم. آرامش و امنیتی که داریم و در سایه آن زندگی می‌کنیم همه به خاطر ایثارگری‌هایی است که آن‌ها در آن دوران انجام دادند و جمهوری اسلامی امروزه در سایه آن باصلابت ایستاده است.

شیروانیان گفت: آرمان‌هایی که امام راحل داشتند و برای ما الگو قرار دادند هدف جمهوری اسلامی نه تنها در مرزهای خود بلکه در دنیای اسلام و برای همه مستضعفان بود لذا این مسئولیت همه ما را صدچندان می‌کند.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ابلاغیه ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح در راستای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس از طریق وزارت کشور به همه نیروهای مسلح، استانداران و دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده تا آن‌ها این حق مطلب را به درستی ادا کنند.

شیروانیان ادامه داد: شعاری که امسال برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده برگرفته از سخن گوهربار رهبر معظم انقلاب است که "من انقلابی‌ام" چرا که تنها داشتن یک روحیه انقلابی می‌تواند تداوم بخش راه شهدا باشد. بنابراین شعار محوری امسال " من انقلابی‌ام" انتخاب شده است.

وی درباره برنامه‌های این ستاد در هفته دفاع مقدس،گفت: پیگیری امور مربوط به ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و تشکیل چند جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان اصفهان در اولویت ما قرار دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس، نمایشگاه عکس شاهدان ویژه تشییع شهدا، تهیه محتوای مناسب و کمتر دیده‌شده برای فضای مجازی، اعزام اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس به‌عنوان راوی در هیئت‌های عزاداری، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این ستاد در این هفته است.

انتهای پیام

نظر شما