شناسهٔ خبر: 21462718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در شهر قازان؛

نمایشگاه «کلام پیامبر در هنر اسلام» افتتاح شد

نمایشگاه «کلام پیامبر در هنر اسلام» در چارچوب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی در شهر قازان برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر،  نمایشگاه «کلام پیامبر در هنر اسلام» در چارچوب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی در شهر قازان در کرملین این شهر برگزار شد. نمایشگاه کلام پیامبر در هنر اسلام پروژه مشترک موزه کرملین قازان با اتحادیه مجموعه دارن شخصی باشگاه هنری آمستردام می باشد و ریاست این پروژه به عهده آلفیا رحمتولین فعال فرهنگ جمهوری تاتارستان است. 
رئیس موزه کرملین قازان در این رابطه اظهار داشت: نمایشگاه متشکل از آثار هنری کشورهای مختلف است. این امر بهانه است نه تنها برای گذری بر تاریخ، بلکه بررسی اینکه چگونه امروزه هنر را توسعه می‌دهیم و اینکه چه کسانی از بین هنرمندان و اساتید در سرزمین ما فعالیت می کنند.

در این نمایشگاه ۲۷ اثر ارزشمند هنر اسلامی قرون ۱۳-۱۹ از مجموعه‌های شخصی روسیه، بریتانیای کبیر، آلمان و هلند به نمایش گذاشته شد و بازدیدکنندگان توانستند در این نمایشگاه با هنر اسلامی با موضوعات معماری، طراحی و تزیین مساجد و خانه های، وسایل و لوازم روزمره، خوشنویسی و موضوعات دینی آشنا شوند. 

آلیگ آرتیومف مدیر باشگاه هنری «آمستردام» خاطرنشان شد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که سود جویی و منفعت جای زیبایی و هنر را دارد می‌گیرد. چگونه می‌توان با این جریان مقابله کنیم؟ می‌بایست که برنامه‌های آموزشی و نمایشگاه برگزار کنیم، آثار و نمونه‌های برجسته فرهنگی را به نمایش بگذاریم و تجربه بصری و دید مردم را افزایش دهیم. وظیفه ما سنگین نیست، جمع‌آوری مجموعه‌ها به نمایش گذاشتن آنها، البته نه تنها از نقطه نظر زیبایی، بلکه تببین و تشریح مفهوم نهفته در آن که بتوانیم با این عمل زیبایی معنوی را ترویج و توسعه دهیم.

نظر شما