شناسهٔ خبر: 21462528 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع):

برگزاری آئین شیرخوارگان حسینی در ۴۱ کشور جهان/همکاری اهل سنت در برگزاری باشکوه مراسم

خبرگزاری شبستان: داود منافی پور با اعلام برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی برای پانزدهمین سال پیاپی در بیش از ۵۴۰۰ نقطه در ایران و ۴۱ کشور جهان، گفت: حتی اهل سنت نیز در آماده سازی لباس های این آئین پای کار آمده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست پانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز سه شنبه، ۲۸ شهریور ماه برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در این نشست اظهار کرد: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی برای پانزدهمین سال پیاپی امسال در بیش از 5400 نقطه در کشور و 41 کشور جهان برگزار می شود.

 

وی افزود: نزدیک به یکصد هزار دست لباس برای برگزاری این مراسم در کشورهای خارجی آماده شده که به کشورهای مقصد ارسال می شود و این در حالی است که ما امروز در داخل کشور نزدیک به 77 کارگاه دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی داریم.

 

منافی‌پور با اشاره به رونمایی از دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تصریح کرد: نسخه ای از این دکترین به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده و پس از دریافت رهنمودهای معظم له متن دکترین به 61 زبان ترجمه و به سایر کشورها ارسال می شود.

 

وی افزود: نقطه عطف این حرکت نذر مادران است که فرزندان خود را برای سربازی امام زمان (ع) نذر می کنند و در همین رابطه متن نذرنامه این همایش به هشت زبان ترجمه شده و آماده ارسال به مناطق مختلف است.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: ما امروز در چند کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، بحرین و هند کارگاه دوخت لباس داریم یعنی مردم بومی این کشورها بدون دخالت ما کارگاه هایی را برای دوخت لباس شیرخوارگان حسینی راه اندازی کرده اند و نزدیک به سه هزار بانو به صورت داوطلبانه و برای نذر در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

 

منافی‌پور در ادامه به برخی از جلسات برگزارشده شیرخوارگان حسینی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: امروز 300 جلسه شیرخوارگان حسینی در عراق، 350 جلسه در پاکستان، 35 جلسه در روسیه، 13 جلسه در بحرین، 35 جلسه در ترکیه، 15 جلسه در لبنان، 25 جلسه در آمریکا و … و تنها در نیجریه آیین شیرخوارگان حسینی در 10 شهر بزرگ برگزار می شود.

 

منافی‌پور با اشاره به ظرفیت قابل توجه شبه قاره هند در این رابطه گفت: تنها در شهر علیپور هند 20 هزار نفر شیعه زندگی می کنند و با توجه به فعالیت های انجام شده در این منطقه امکان سنجی ما برای برگزاری جلسات آیین شیرخوارگان حسینی تنها در هند 8 هزار جلسه است.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ضمن اشاره به برخی از طرح های این مجمع برای سال جاری خاطرنشان کرد: این مجمع در حال ارتباط‌گیری با پیروان سایر مذاهب و ادیان از جمله اهل سنت و مسیحیان است. امروز حتی اهل سنت بدون دخالت ما در این زمینه فعال هستند و کارگاه های دوخت لباس دارند و این قدرت مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) است که خود را نشان می دهد.

 

منافی‌پور تاکید کرد: امسال از شورای خلیفه‌گری ارامنه ایران نیز دعوت شده تا در آیین شیرخوارگان حسینی در تهران شرکت داشته باشند. همچنین نامه ای برای مجموعه واتیکان تدارک دیده شده و بعد از اربعین حسینی با پاپ فرانسیس، اسقف اعظم مسیحیان جهان دیداری خواهیم داشت.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ادامه از برگزاری نخستین «سوگواره بین‌المللی حضرت علی اصغر (ع)» با مشارکت جامعه المصطفی(ص) خبر داد و گفت: این سوگواره در قالب های مختلف شعر، عکس، دلنوشته، کلیپ و ... برگزار و دعوتنامه آن به بیش از 230 تشکل مردمی غیرایرانی از  115 ملیت مختلف در سراسر جهان، ابلاغ می‌شود.

 

منافی‌‌پور در رابطه با همایش شیرخوارگان حسینی در تهران گفت: آیین شیرخوارگان حسینی در تهران در مصلی امام خمینی (ره) و با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی حاج علی انسانی و آقای آینه چی برگزار می شود. همچنین،  از 40 خانواده شهید مدافع حرم برای حضور در این مراسم دعوت شده و نزدیک به 30 هزار دست لباس این مراسم نیز برای استان تهران آماده شده است.

 

منافی‌پور یادآور شد: بزرگترین همایش شیرخوارگان حسینیِ کشور امسال در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود و این در حالی است که سایر مناطق مشهد و استان خراسان رضوی نیز چنین آیینی را در مراکز مختلف برگزار می کنند.

 

 

 

 

نظر شما