شناسهٔ خبر: 21461586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه آزاد فارس مطرح شد

ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال علم نافع/ رهبر: تعدیل نیرو در دانشگاه شایعه است

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار ترویج و توسعه علم نافع در این دانشگاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس شیراز، علی‌اکبر ولایتی بعدازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این شهرستان با اشاره به وجود بزرگان و اندیشمندان بسیار در استان اظهار داشت: توقعات از فارس با توجه به گذشته فاخر آن، بسیار است و انتظار داریم که دانشگاه آزاد در راه پرورش چنین نخبگانی گام بردارد.

وی بر لزوم توجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فارس به عشایر این استان تأکید کرد و ادامه داد: باید حوزه‌های علم و فناوری در این دانشگاه و هر واحد دانشگاهی در جهت توانمندی‌ها تقویت شود که در غیر این صورت نیروهای علمی ما تضعیف خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راه پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه است و امیدواریم با تلاش استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد این مسیر طی شود و علم نافع گسترش پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این دانشگاه با حمایت‌های مادی و معنوی امام (ره) و پیگیری‌های مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت حدود 30 سال از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شده است.

فرهاد رهبر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجو و گسترش آموزش عالی نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، نخست وظیفه جذب دانشجویان و بعد تربیت دانشجویان را بر عهده داشته است، افزود: امروز وظیفه اصلی این دانشگاه ثروت‌آفرینی از علم، حل مشکل بیکاری و رفع فقر و محرومیت است.

رهبر تأکید کرد: برخی‌ها شایعه می‌کنند که در دانشگاه آزاد تعدیل نیرو و کاهش دانشجو است؛ من این‌ها را تکذیب می‌کنم و با برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت نیروها جابه‌جا شده تا زمینه به‌کارگیری دیگران نیز در جهت اهداف آموزشی و پژوهشی فراهم شود.

انتهای پیام/چ

نظر شما