شناسهٔ خبر: 21460233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حفظ کتاب، خط قرمز کتابداران باشد

گروه فرهنگی: هادی نوری در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا و دیدار با کتابداران گفت: حفظ کتاب باید خط قرمز کتابداران باشد و در این راستا کتاب های مندرس یا جدید، از جایگاه یکسانی برخوردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان، هادی نوری، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان گیلان در بازدید از کتابخانه های عمومی آستارا که با همراهی معاون و کارشناسان این اداره کل صورت گرفت، با حضور در کتابخانه های عمومی امام علی(ع) لوندویل، شهید داوود نشاطی، پیامبر اعظم(ص) آستارا و نیز کتابخانه عمومی روستای ویرمونی با کتابداران و اعضای این کتابخانه ها دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانههای عمومی استان گیلان روز گذشته در این بازدید با اشاره به ماجرای وجین تعدادی از کتاب های اهدایی خانواده مرحوم جلیل بزرگمهر اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و بعد از تکمیل اطلاعات، نتیجه با صدور بیانیه ای به مردم اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نباید واکنشی شتاب زده و بدون کار کارشناسی صورت گیرد، افزود: اگر تخلف و اهمالی در بازیافت آن کتاب ها شده باشد، با متخلفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه برای جذب مخاطب به کتاب و مطالعه تلاش می کنیم، اضافه کرد: در نهاد کتابخانه های عمومی، قوانینی برای وجین کتاب وجود دارد و کتاب هایی که بیش از پنج سال مورد مطالعه مراجعه کنندگان قرار نگیرد، از رده خارج می شود اما در خصوص کتاب های وجین شده نیز باید مطابق قانون، عمل کرد.

نوری همچنین در ادامه پرداخت سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی را یادآور شد گفت: مطابق قانون اگر این نیم درصد به صورت کامل به کتابخانه ها اختصاص یابد، این نهاد فرهنگی در توسعه‌ خود موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه آستارا با چهار کتابخانه از سرانه فضای مطالعه خوبی برخوردار است، تصریح کرد: تنها مشکل سخت افزاری کتابخانه های این شهرستان، سیستم گرمایشی است که بزودی برطرف خواهد شد.

گفتنی است شهرستان آستارا هم اکنون دارای 4 باب کتابخانه عمومی با مساحت یک هزار و 500 متر مربع فضا و بیش از 2 هزار نفر عضو فعال است.

نظر شما