شناسهٔ خبر: 21453243 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهر تایید آمانو بر «راستی آزمایی» هسته ای ایران

روزنامه‌های امروز عناوین خود را به سفر رئیس جمهوری به آمریکا، دادگاه بابک زنجانی و همدستانش در دادگاه و سخنان آمانو در نشست آژانس انرژی اتمی اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه جام جم «پیشنهاد ۳۰ کارشناس برای نطق رئیس جمهور» را تیتر زد و نوشت: رئیس‌جمهور کشورمان که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، فردا در جمع سران کشور‌ها در سازمان ملل سخنرانی می‌کند. سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی را می‌توان مهم‌ترین برنامه وی در سفر به نیویورک دانست که به طور معمول بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل سیاسی دارد. در چهار سال دولت یازدهم هم دکتر حسن روحانی برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت و مواضع کشورمان را در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد. این سفر هم نخستین سفر او در قامت رئیس دولت دوازدهم است و در شرایطی که آمریکا با کارشکنی‌های خود برجام را در تنگنا قرار داده، حضور روحانی در سازمان ملل و روشنگری‌های او می‌تواند راهگشا باشد.

ضرورت روشنگری درباره بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام، موضوعی است که اکثر کارشناسان به عنوان یکی از محورهای اصلی سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل یاد کرده‌اند. خود روحانی هم پیش از سفر به نیویورک تأکید کرد که بحث برجام در کنار مواردی از جمله میانمار و بحران‌های منطقه از جمله مسائلی است که در سفر به آمریکا پیگیری خواهد کرد.

روزنامه اعتماد «زنجانی و همدستانش در دادگاه» را تیتر زد و نوشت: متهم نفتی دوباره به دادگاه آمد، بحث کرد، اخراج شد و گفت: نهایت کار برای من اعدام است. 

این روزنامه همچنین از سخنان دکتر علی اکبر صالحی در جلسه آژانس بین المللی انرژی اتمی تیتر «برنامه هسته‌ای ایران، شفاف‌ترین در جهان» را برگزید.

روزنامه اطلاعات از سخنان دکتر روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان «تنها نتیجه خروج از برجام، بی اعتباری است» را تیتر کرد و نوشت: آقای ترامپ غیر قابل پیش بینی است، ولی ما برای هر وضعی پیش بینی و برنامه داریم. 

این روزنامه همچنین به سخنان رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا اشاره کرد و تیتر «برای ساختن کشور به ایرانیان سراسر گیتی نیازمندیم» را برگزید.

روزنامه ایران با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا تیتر «برای ساختن کشور به ایرانیان سراسر گیتی نیازمندیم» را انتخاب کرد. 

این روزنامه همچنین به مصاحبه دکتر روحانی با سی ان ان پرداخت و «متکی به مردم هستیم نگران هیچ تهدیدی نیستیم» را تیتر زد.

روزنامه بهار «فرصت نیویورک» را تیتر کرد و نوشت: مأموریت؛ عبور از چالش‌های انباشته است.

روزنامه صنعت به سخنان رئیس جمهور در جمع هموطنان مقیم آمریکا پرداخت و تیتر «هیچ کس از دیگران ایرانی‌تر نیست» را برگزید.

روزنامه جمهوری اسلامی به سخنان رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا پرداخت و «هیچگاه آغازگر نقض توافق بین المللی نخواهیم بود، به تجاوزگر حقوق ایران در برجام پاسخ می‌دهیم» را تیتر کرد و نوشت: برجام در تاریخ سیاسی منطقه ما و جهان همواره زنده خواهد بود چه دولت فعلی آمریکا خوشحال و یا نگران باشد.

روزنامه رسالت به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تیتر «مجلس در مقابل ماجراجویی‌های آمریکا می‌ایستد» را برگزید و نوشت: مسؤولان آمریکا از عقلانیت تهی و دچار عقب افتادگی شده اند.

روزنامه رویش ملت به سفر رئیس جمهور به نیویورک پرداخته و تیتر «جنگ دیپلماسی در نیویورک» را انتخاب کرد. 

این روزنامه همچنین با انتخاب تیتر «جدایی اقلیم کردستان عراق برای منطقه فاجعه آمیز است» به گفتگوی سخنگوی وزارت امور خارجه با شبکه الجزیره پرداخته است.

روزنامه شرق به گفتگوی روحانی با سی ان ان اشاره کرد و تیتر «ترامپ غیر قابل پیش بینی است» را برگزید و نوشت: برای هر وضعیتی پیش بینی و برنامه داریم.

روزنامه شروع به اظهارات آمانو در نشست آژانس انرژی اتمی پرداخت و «ایران سربلند از شدیدترین راستی آزمایی» را تیتر زد. 

این روزنامه همچنین تیتر «۱۸ فرمان اقتصادی روحانی» را برگزید و نوشت: ضمائم احکام ریاست جمهوری به وزرا ابلاغ شد.

روزنامه شهروند «فرار مالیاتی با حذف کارتخوان» را تیتر کرد و نوشت: مدتی است برخی پزشکان، طلا فروشان، آهن فروشان، آرایشگران، رستوران داران و سایر اقشار پر درآمد برای فرار مالیاتی دستگاه پوز را حذف کرده و یا به نام شخص دیگری می‌کنند. تراکنش‌های عجیب با رقم‌های چند میلیون تومانی در روز، سازمان امور مالیاتی را به منشی‌ها مشکوک کرد.

روزنامه کیهان «سوغات سفر وعده نباشد با شیطان بزرگ اتمام حجت کنید» را تیتر زد و نوشت: سفر رئیس جمهور محترم به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و دومین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی مهم برای بیان حقانیت جمهوری اسلامی و تشریح عهد شکنی و کینه توزی شیطان بزرگ است.

روزنامه مردم سالاری هم به سخنان رئیس جمهور در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا پرداخته و «برجام در تاریخ سیاسی جهان همواره زنده خواهد بود» را تیتر کرد.

نظر شما