شناسهٔ خبر: 21452969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

راز کمبود صندلی برای نوه های شهدا در مدارس شهدا/ آقازاده ها جایگزین خانواده های شهدا

سایت شهید نیوز

صاحب‌خبر -

در پي درج مطلب مندرج در سایت شهید نیوز مورخ29مرداد96 با عنوان « راز کمبود صندلی برای نوه های شهدا در مدارس شهدا/ آقازاده ها جایگزین خانواده های شهدا » جوابیه اداره کل امور شاهد و ایثارگران این وزارتخانه را به شرح زير است:

مدارس شاهد جهت ثبت نام دانش آموزان تابع قوانین و مقرراتی هستند که به استناد اسناد بالا دستی توسط ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ می شود. پذیرفته شدگان در مدارس شاهد ترکیبی است از دانش آموزان طرح شاهد فرزندان معظم شهدا، آزادگان و جانبازان50% و بالاتر ، فرزندان جانبازان کمتر از 50%، رزمندگان، وابستگان شهدا و آزادگان، حافظین قرآن کریم، برگزیدگان مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی و ... .

از جمله مواردی که همواره مد نظر مسئولین مربوط خصوصا اعضای محترم ستادمرکزی شاهد بوده، توجه به نوادگان شهدای گرانقدر است که در فرم امتیاز بندی سال تحصیلی 97-96 ، 500 امتیاز برای آنها در نظر گرفته شده است .

با این امتیاز اکثریت قریب به اتفاق نوادگان شهدا ثبت نام شده اند مگر در دو یا سه مدرسه ای که ظرفیت پذیرش بسیار کم و متقاضیان با اولویت ایثارگری بسیار بالا بوده و پذیرفته شدگان از امتیازات بالاتری برخوردار می باشند . امتیازات جهت ورود به مدارس شاهد در سامانه سجا در دسترس عموم قرار دارد.

یادآور می شود با راه اندازی سامانه سجا، زمینه حضور حداکثری جامعه ایثارگر در مدارس شاهد بیش از گذشته فراهم شده بطوریکه رضایت خاطر ایثارگران را به دنبال داشته است .

نظر شما