شناسهٔ خبر: 21452490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

چاپ ۱۱۷ هزار نسخه کتاب در ایلام/ انتشار دو عنوان کتاب ویژه اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از چاپ ۱۰۳ عنوان کتاب در نیمه اول سال جاری در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور محبی، سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز (28 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری 117 هزار نسخه کتاب در استان ایلام چاپ‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال قبل 75 عنوان کتاب در 95 هزار نسخه بوده است، ابراز کرد: این آمار نشان دهند رشد چاپ کتاب و تلاش ناشران و نویسندگان استان ایلام در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین آحاد جامعه بوده است.

 

سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: کتاب‌های چاپ‌شده در استان با موضوعات عمومی بوده و آثار ارزشمندی هم با موضوع فرهنگ بومی و محلی، شعر کردی، دفاع مقدس و دین توسط نویسندگان متعهد و سخت‌کوش استان به چاپ رسیده است.

 

محبی، بیان کرد: در میان آثار چاپ‌شده در نیمه اول سال جاری دو کتاب با موضوع اربعین حسینی با عناوین مکالمات محاوره‌ای عربی-فارسی و بگومگو خودمانی عربی-فارسی توسط انتشارات جوهر حیات چاپ و منتشرشده است که راهنمای مفیدی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر 24 ناشر و 350 نویسنده در استان فعال هستند و کار نگارش و نشر کتاب را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: افزایش عناوین و شمارگان کتاب در استان نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان در امر حمایت از ناشران و نویسندگان است.

نظر شما