شناسهٔ خبر: 21446152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

پنج هزار واحد آموزشی در خراسان رضوی بهسازی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 70 پروژه آموزشی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در مهر ماه افتتاح و بیش از پنج هزار واحد آموزشی بهسازی و مطابق با استانداردهای فضای آموزشی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا کاظمی ظهر امروز در نشستی خبری با محوریت آغاز به کار سال تحصیلی جدید اظهار داشت: شروع سال تحصیلی و فصل شکوفایی علم و دانش و تغییر و تحول در فضای جامعه مصادف با ماه محرم الحرام است. آموزش و پرورش خراسان رضوی پرکارترین و پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است به این دلیل که دارای 8.7 درصد دانش آموزان، 14 درصد دانش آموزان استثنایی، 13 درصد دانش آموزان شبانه روزی، 11 درصد دانش آموزان روستایی است.

کاظمی با بیان این که بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند افزود: 9 هزار معلم شاغل و 60 هزار معلم پیشکسوت در خراسان رضوی وجود دارد. 75 هزار دانش آموز اتباع به بهترین شکل ممکن خدمات آموزشی رایگان دریافت می‌کنند و در تابستان سال 96 بیش از 36 برنامه و همایش ملی به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که از جمله این همایش‌ها می‌توان به مسابقات قرآنی دانش آموزی و همکاران فرهنگی، مسابقات فرهنگی و هنری، اردوهای عشایری، المپیاد ورزشی، جشنواره نوجوان خوارزمی و جابربن حیان در سطح کشوری اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع استان خراسان رضوی در تابستان 96 میزبان 54 هزار دانش آموز از سراسر کشور و اسکان 546 هزار و 800 نفر روز دانش آموز بوده است. خدمات اسکان به زائران فرهنگی نیز بیش از چهار میلیون نفر روز در تعصیلات تابستان برآورد شده و در کنار این حجم عظیم از فعالیت‌ها، اقدامات آموزشی، پرورشی، ورزشی را ارتقاء دادیم و موفق شدیم 318 رتبه برتر در حوزه‌های مختلف کشوری کسب کنیم.

وی از کسب 109 رتبه پرورشی، 17 رتبه آموزش ابتدایی، 59 رتبه متوسطه و 133 رتبه برتر تربیت بدنی توسط دانش آموزان استان خبر داد و گفت: میانگین معدل آموزشی در دروس نهایی یک نمره و درصد قبولی بیش از 1.5 نمره افزایش یافته است.

کاظمی ضمن اشاره به این که معتقدیم مهرماه مهم ترین رخداد علمی و ملی است اظهار داشت: پروژه مهر نشان دهنده نهاد مدیریت در فضای آموزش و پرورش است و گویای فعالیت های به موقع در نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: فرایند تربیت بدون مشارکت اولیا امکان پذیر نیست و به همین دلیل از اولیای دانش آموزان می‌خواهیم تا مشارکت گسترده‌ای در فرایند تربیت و ارتقاء علم و دانش و همچنین ارتباط موثر با مدیر و معلم مدرسه داشته باشند. از دانش آموزان انتظار داریم تا در مدیریت مدرسه مشارکت داشته باشند و برای ارتقاء سطح آموزشی و کشف استعدادهای خود تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به این که مهرماه سال جاری با شعار "مهر حسینی" به استقبال دانش آموزان می‌رود گفت: شعار سال تحصیلی جدید نیز "تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت در سایه برنامه‌محوری" تعیین شده و در این راستا نیازمند برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت هستیم.

کاظمی عنوان کرد: حوزه‌های مختلف اداره کل آموزش و پرورش 452 برنامه را در قالب 129 شاخص تدوین کردند و مهرماه با برنامه‌ای را آغاز و تلاش می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه، هیچ مدرسه‌ای بدون کلاس، هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب نباشد؛ 20 برنامه متفاوت برای بازگشایی مدارس تدوین شده و از یک میلیون و 140 هزار دانش آموز ثبت نام به عمل آمده است.

وی میزان ثبت نامی دانش آموزان استان را شاهد رشد یک درصدی دانست و عنوان کرد: همچنین بیش از 11 هزار و 196 آموزشگاه با رشد 1.73 درصدی برای استقبال از مهر آماده سازی شدند. بیش از 120 هزار دانش آموز اول دبستانی و پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی با اعلام این که با درخواست 59 درصد از متقاضیان نقل و انتقالات موافقت شده است اذعان کرد: طرح هدایت تحصیلی برای حدود 84 هزار دانش آموز پیاه نهمی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مبلغ پنج میلیارد تومان سرانه‌های مختلف در قالب سرانه‌های آموزشی، غذایی و سوخت به مدارس واریز شده است. در سال تحصیلی جدید حدود دو هزار و 523 نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان، حق‌التدریس و آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شدند.

وی افزود: 70 پروژه آموزشی با اعتبار 48 میلیارد تومان در مهر ماه افتتاح و بیش از پنج هزار واحد آموزشی بهسازی و مطابق با استانداردهای فضای آموزشی شد. آموزش هزار و 200 نیرو آزاد و گزینش معلمان مورد تقاضای مدارس غیردولتی، بازدید از سه هزار و 600 مدرسه، تشکیل گروه‌های نظارتی 48 گانه از جمله دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای استقبال از مهر ماه است.

کاظمی مورد ساماندهی سرویس مدارس اظهار داشت: بیش از 70 هزار دانش آموز در شهر مشهد و 142 هزار دانش آموز در سطح استان به ترتیب با هشت هزار و 600 و 17 هزار وسیله نقلیه سامان دهی شدند. در آغاز سال تحصیلی جدید شش برنامه زنگ مهر و ایثار و شهادت، زنگ نماز، زنگ عشایر در 29 و دو جشن شکوفه ها و جوانه‌ها با شرکت هزار دانش آموز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما