شناسهٔ خبر: 21439928 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی خراسان رضوی برای آغاز سال تحصیلی جدید

صاحب‌خبر -

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری آستانه سال تحصیلی جدید افزود: مهر ماه سال جاری با شعار 'مهر حسینی' به استقبال دانش آموزان می‌ رویم.
وی اظهار کرد: شعار سال تحصیلی جدید نیز 'تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری' تعیین شده و در این راستا نیازمند برنامه ‌های کوتاه، میان و بلند مدت هستیم.
وی گفت: حوزه‌ های مختلف اداره کل آموزش و پرورش 452 برنامه را در قالب 129 شاخص تدوین کرده اند و مهر ماه هدفمند و با برنامه‌ ای را آغاز می‌ کنیم .
کاظمی افزود: 20 برنامه متفاوت برای بازگشایی مدارس تدوین شده و از یک میلیون و 140 هزار دانش آموز تا کنون ثبت نام قطعی در سامانه سناد انجام شده است.
وی اظهار کرد: ثبت نام قطعی دانش آموزان استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزاش داشته و همچنین بیش از 11 هزار و 196 آموزشگاه با افزایش 1.73 درصدی برای استقبال از مهر ماه آماده شده اند.
وی گفت: بیش از 120 هزار دانش آموز اول دبستان و پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار گرفتند.
کاظمی با بیان اینکه با درخواست 59 درصد از متقاضیان نقل و انتقال موافقت شده است افزود: طرح هدایت تحصیلی برای حدود 84 هزار دانش آموز پایه نهم در این استان نیز صادر شده است.
وی اظهار کرد: 50 میلیارد ریال سرانه‌ مختلف در قالب سرانه های آموزشی، غذایی و سوخت به مدارس واریز شده و در سال تحصیلی جدید حدود 2 هزار و 523 نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان، حق التدریس و آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شده اند.
وی گفت: 70 پروژه آموزشی با هزینه 480 میلیارد ریال آماده افتتاح در مهر ماه شده و بیش از پنج هزار واحد آموزشی بهسازی و مطابق با استانداردهای فضای آموزشی شده اند.
کاظمی افزود: آموزش هزار و 200 نیروی آزاد و گزینش معلمان مورد تقاضای مدارس غیردولتی، بازدید از سه هزار و 600 مدرسه، تشکیل گروه ‌های نظارتی 48 گانه از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای استقبال از مهر ماه است.
وی اظهارکرد: ساماندهی رفت و آمد بیش از 70 هزار دانش آموز در شهر مشهد با هشت هزار و 600خودرو
و 142 هزار دانش آموز در استان با 17 هزار وسیله نقلیه انجام شده است.
وی گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید 6 برنامه زنگ مهر و ایثار و شهادت، زنگ نماز، زنگ عشایر و 2 جشن شکوفه ها و جوانه ها با شرکت هزار دانش آموز برگزار می ‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: آموزش و پرورش این استان پرکارترین و پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است به این دلیل که دارای 8.7 درصد دانش آموزان، 14 درصد دانش آموزان استثنایی، 13 درصد دانش آموزان شبانه روزی و 11 درصد دانش آموزان روستایی است.
وی با بیان این که بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: 90 هزار معلم شاغل و 60 هزار معلم پیشکسوت در خراسان رضوی وجود دارد.
وی گفت: 75 هزار دانش آموز اتباع خارجی نیز خدمات آموزشی رایگان دریافت می‌ کنند.
کاظمی افزود: تابستان امسال بیش از 36 برنامه و همایش ملی به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که از جمله این همایش‌ ها می‌ توان به مسابقات قرآنی دانش آموزی و همکاران فرهنگی، مسابقات فرهنگی و هنری، اردوهای عشایری، المپیاد ورزشی، جشنواره نوجوان خوارزمی و جابربن حیان در سطح کشور اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در مجموع استان خراسان رضوی در تابستان 96 میزبان 54 هزار دانش آموز از سراسر کشور و اسکان دهنده 546 هزار و 800 نفر روز دانش آموز بوده است.
وی گفت: خدمات اسکان به زائران فرهنگی در تابستان امسال بیش از چهار میلیون نفر روز برآورد شده و اقدامات آموزشی، پرورشی و ورزشی نیز ارتقا یافته و 318 رتبه برتر کشوری در حوزه های مختلف کسب شده است.
وی از کسب 109 رتبه پرورشی، 17 رتبه در آموزش ابتدایی، 59 رتبه در آموزش متوسطه و 133 رتبه برتر تربیت بدنی توسط دانش آموزان استان خبر داد و افزود: میانگین معدل آموزشی در دروس نهایی نیز یک نمره و درصد قبولی بیش از 1.5 نمره افزایش یافته است.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما