شناسهٔ خبر: 21439851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در المپیاد علمی کشور

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مرحله نهایی نهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور با کسب 3 نشان خوش درخشیدند.

صاحب‌خبر -

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نهمین المپیاد علمی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مرحله پایانی نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور که از 19 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران آغاز شده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این المپیاد علمی حدود دو هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور، در پنج حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، فلسفه پزشکی، تفکر علمی در علوم پایه و مدیریت نظام سلامت با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر حیطه چند گروه برای راه‌یابی به مرحله دوم انتخاب شدند.

مرحله انفرادی این دوره المپیاد همزمان در 19 مرکز امتحانی سراسر کشور برگزار شد و مرحله دوم آزمون نیز از ۱۹ شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و طی آن دانشجویانی که در مرحله اول بالاترین امتیاز را به دست آورده بودند در قالب گروهی به رقابت پرداختند.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این رقابت‌ها به مدال نقره انفرادی و همچنین مدال نقره گروهی کشوری در حیطه مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت توسط زهرا پولادی و کسب مدال نقره انفرادی در حیطه فلسفه پزشکی توسط مهرناز ذاکر شهرک دست ‌یافت.

نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با هدف تلاش در جهت جنبش نرم‌افزاری و رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله، شناسایی افراد مستعد علمی، ترغیب و تشویق افراد مستعد علمی، جهت‌دهی به فعالیت‌های علمی فوق‌برنامه، ایجاد روحیه و نشاط علمی و تبادل فرهنگی بین دانشگاهی برگزار شد.


نظر شما