شناسهٔ خبر: 21439354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آباده نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران می شود

شهرستان آباده به دلیل ارائه برنامه‌های نوآورانه و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی، نامزدعنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۷ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه سومین جلسه کمیته اجرایی نامزدی شهرستان آباده گفت: پایتخت کتاب ایران عنوانی است که هرسال به یک شهر اعطا می‌شود که بر اساس نظر هیات داوران بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد.

وی افزود: این طرح با مشارکت برخی از نهاد‌های دولتی و غیردولتی از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های فعال و علاقمند در این زمینه اجرا می‌شود.

امید بخش شکوفایی و پویایی هر جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: امروزه کشور‌های مختلف دنیا اولین گام توسعه خود را بر این مبنا پایه گذاری کرده اند.

برپایه طرح پایتخت کتاب ایران، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

اهواز در اولین سال رقابت میان شهر‌های ایران (۱۳۹۴) برای کسب عنوان پایتخت کتاب این عنوان را کسب کرد. در سال دوم، نیشابور و سال سوم بوشهر برگزیده شدند.

پایتخت کتاب جهان از سال ۲، ۰، ۰، ۱ میلادی به این سو هر ساله از سوی سازمان یونسکو به شهری داده می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و خواندن آن کوشش شایانی کرده باشد.

هدف یونسکو این است تا از این طریق در آن سال به اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب بپردازد و از این راه شوق مطالعه را در مردم ایجاد کند.

آباده در ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز است.
انتهای پیام/ر

شهرستان آباده، نامزدعنوان پایتخت کتاب ایران

نظر شما