شناسهٔ خبر: 21434649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست کتابخانه های عمومی فارس:آماده همکاری با هنرمندان در زمینه های فرهنگی هستیم

صاحب‌خبر -

روح الله منوچهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: برنامه رونمایی از کتاب نویسندگان و معرفی کتاب را می توانیم در کتابخانه ها برگزار کنیم.
وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی(مثل کلاس های کنکور) درشهرهایی که امکانات آموزشی ندارند از مواردی است که می توانیم امکانات کتابخانه ها را در اختیار مردم قرار دهیم.
این مقام مسئول بیان کرد: حتی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس می تواند امور تبلیغی برای امور فرهنگی هنرمندان را هم انجام دهد.
منوچهری همچنین گفت:بخش ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در کتابخانه عمومی استاد بهمن بیگی در پارک حدیث محله گلشن شیراز راه اندازی شده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: بخش نابینایان افزون بر کتابخانه رئیسی شیراز در دیگر شهرستان های فارس هم راه اندازی شده است.
منوچهری بیان کرد: استودیو رادیویی برای نابینایان در شیراز داریم که خود نویسنده ها و دیگر داوطلبان اقدام به خواندن و ضبط آثار می کنند و کتاب های صوتی در این مکان تولید می شود که پس از ویراستاری در اختیار نابینایان قرار می گیرد.
وی اظهارداشت: اگر کتابی به صورت گویا تولید شود با توجه به شبکه به هم پیوسته در اختیار دیگر کتابخانه های متصل قرار می گیرد.
شمار کتابخانه های عمومی استان فارس براساس اطلاعاتی که این نهاد در اختیار ایرنا قرارداد 223 کتابخانه است.
از این تعداد 39 کتابخانه مشارکتی، یک کتابخانه مستقل که همه امور برعهده موسس است و بقیه کاملا زیر نظر کتابخانه های عمومی فارس است.
در کتابخانه های مشارکتی تامین منابع و نشریات و نرم افزارهای کتابداری برعهده نهاد کتابخانه های عمومی و تامین تجهیزات و نیرو برعهده مشارکت کننده است که این مشارکت کننده ها عمدتا سازمان های دولتی دیگر یا گروه های صنفی هستند.
مصاحبه کننده :‌ غلامرضا مالک زاده
1876/ 2027

انتهای پیام /*

نظر شما