شناسهٔ خبر: 21429874 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسابقات انتخابی باعث افزایش انگیزه جوانان می شود

ملی پوش کشتی فرنگی گفت: اگر مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار نشود کشتی گیران شهرستانی انگیزه فعالیت و راهیابی به تیم‌های ملی را از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -
مسابقات انتخابی باعث افزایش انگیزه جوانان می شودحسین نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بعد از اینکه از مسابقات جهانی پاریس بازگشتیم هنوز اردوی تیم ملی تشکیل نشده است و ملی پوشان آماده اعلام رسمی فاز جدید برنامه‌ها هستند. عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای جهانی پاریس بسیار خوب بود و ما توانستیم در این دوره از رقابت‌ها به عنوان نایب قهرمانی دست یابیم. 

وی گفت: من هم عملکرد خوبی داشتم و توانستم در این دوره از مسابقات جهانی به مدال برنز دست یابم و رضایت کادر فنی را جلب کنم. در وزن ۸۵ کیلوگرم حریفان قدرتمندی حضور داشتند، اما از آنجائیکه بخوبی حریفان را در این مسابقات آنالیز کرده بودیم توانستم موفق به کسب نتیجه خوبی شوم. در این مسابقات اگر با ناداوری مواجه نمی‌شدم می‌توانستم به مدال طلا هم برسم ولی متاسفانه این اتفاق باعث شد تا نتوانم در سکوی نخست قرار بگیرم.

نوری افزود: در کشتی آزاد نتایج مثل کشتی فرنگی نبود. به نظرم آزادکاران تیم ملی با بدشانسی مواجه شدند. میثم نصیری با ناداوری باخت و مصطفی حسین خانی پایش سُر خورد و دیگر ملی پوشان هم در مصاف با حریفان کم تجربه ظاهر شدند. 

وی گفت: برخی کادر فنی تیم ملی را مقصر اصلی در کسب نتایج اخیر کشتی آزاد می‌دانند. من با این نظر موافق نیستم و آن را درست نمی‌دانم. کادر فنی هرآنچه که باید برای موفقیت کشتی گیر انجام می‌دهد و این کشتی گیر است که روی تشک باید موفق به اجرای برنامه‌های مورد نظر شود. 

دارنده مدال برنز جهانی افزود: به نظرم اگر به آزادکاران جوان تیم ملی فرصت داده شود تا آن‌ها به تورنمنت‌های بین المللی اعزام شوند و کسب تجربه کنند زمینه برای رشد و پیشرفت آن‌ها بخوبی فراهم می‌شود و آن‌ها می‌توانند موفق به کسب نتایج مورد نظر فدراسیون شوند.

همیشه پایبند برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بوده ام
وی درباره استناد به مسابقات انتخابی برای راهیابی به اردوی تیم ملی گفت: من همیشه پایبند به مسابقات انتخابی بوده ام و این شیوه گزینش را برای انتخاب ملی پوشان کاملا درست می‌دانم. در همه رشته‌ها شرط پوشیدن پیراهن تیم ملی کسب نتایج قابل قبول در مسابقات انتخابی است. اما از آنجائیکه در چند ماه نخست سال با حجم بالایی از رقابت‌ها مواجه بودیم زمان برگزاری این مسابقات خوب نبود و به همین علت آزادکاران نتوانستند در رقابتهای جهانی انتظارات را برآورده سازند.

نوری افزود: برخی منتقدان استناد به مسابقات انتخابی را برای حضور در تیم ملی درست نمی‌دانند و معتقدند تیم ملی کشتی آزاد به این علت موفق به کسب نتایج مورد نظر در رقابتهای جهانی پاریس نشد. در این باره باید بگویم که با نظر منتقدان موافق نیستم. آن‌ها از دید خود به ماجرا نگاه کرده و اظهار نظر می‌کنند. 

وی گفت: اگر مسابقات انتخابی برگزار نشود کشتی گیر شهرستانی با چه امیدی فعالیت کند تا زمینه حضورش در اردوهای تیم ملی فراهم شود. با برگزاری مسابقات انتخابی انگیزه جوانان برای حضور در اردوی تیم ملی افزایش می‌یابد و می‌توان شاهد حضور استعداد‌ها در تبم‌های ملی بود. 

ملی پوش کشتی فرنگی درباره تیم بیمه رازی و حضورش در لیگ برتر افزود: تیم بیمه رازی تیمی بسیار خوب و قدرتمندی است. اکثر ملی پوشان در این تیم حضور دارند و کادر فنی با توان بسیار زیاد برنامه هایش را برای پشت سرگذاشتن حریفان پیش می‌برد. 

وی گفت:، اما در یک نگاه کلی شرایط برگزاری لیگ خوب نیست. نبود تبلیغات باعث شده است تا مردم اطلاع دقیقی از زمان برگزاری مسابقات کشتی نداشته باشند. هفته پیش در سالن ۷ تیر کسی نمی‌دانست که قرار است مسابقات کشتی برگزار شود به همین علت تماشاچی در سالن نبود.

نوری افزود: این مشکل به علت اطلاع رسانی ضعیف است که امیدوارم با اجرای برنامه‌های درست در لیگ برطرف شود. اخیرا فدراسیون برای رونق بیشتر و بهتر این رشته اقدامات بسیار خوب وموثری انجام داده است. از رئیس فدراسیون به علت این توجه خاص تشکر می‌کنم و امیدوارم در ادامه شاهد موفقیت‌های بیشتری در کشتی باشیم.

نظر شما