شناسهٔ خبر: 21416342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مالکان ناوگان حمل و نقل بار با سوخت دیزلی در مشهد ساماندهی می شوند

مشهد- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد و حومه از ساماندهی مالکان ناوگان حمل و نقل بار با سوخت دیزلی در اجرای طرح پیمایش سوخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، حسین مختاری بیان کرد: در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص تخصیص سوخت ناوگان گازوییل‌سوز براساس پیماش، سامانه ثبت‌نام، ساماندهی و تخصیص سوخت به ناوگان حمل بار درون شهری با هدف یکپارچه‌سازی و مدیریت نظام حمل و نقل بار درون شهری و به صورت متمرکز در کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر این اساس مالکان ناوگان باری سنگین درون شهری در کشور باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد و حومه تصریح کرد: با اجرای این طرح مقرر شده طبق ضوابط قانونی تمام ناوگان گازوییل‌سوز باری درون شهری در سطح کشور ساماندهی شوند تا سهیمه سوخت براساس پیمایش به آنها اختصاص یابد.

مختاری عنوان کرد: در مرحله نخست، شناسایی ناوگان در دستور کار قرار گرفته است و مالکان ناوگان باری گازوییل سوز که در درون شهرها بار جابه‌جا می‌کنند، با مراجعه به سایت www.utcms.ir باید اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: صاحبان خودروهای باری باید هرچه زودتر برای ساماندهی اختصاص سوخت گازوییلی خودروهای خود به سایت یاد شده مراجعه و ثبت‌نام کنند چرا که براساس مصوبه هیات وزیران در صورت عدم ثبت نام ناوگان، ‌ به تدریج سهمیه ناوگانی که ثبت‌نام نکرده‌اند، کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در صورت داشتن پروانه فعالیت از یکی از شهرداری‌های کشور نیازی به ثبت‌نام در این سامانه نیست.

مختاری اضافه کرد: طبق ماده ۱۵ دستورالعمل مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه، دارندگان ناوگان تنها باید از یکی از شهرداری‌های کشور برای ناوگان خود پروانه فعالیت دریافت کنند و این پروانه در کل کشور دارای اعتبار بوده و نیازی به دریافت پروانه مجدد از سایر شهرداری ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۴۹۷۲ از ناوگان در سامانه utcms.ir ثبت‌نام و تعداد ۳۵۶۰ نفر در شرف اخذ پروانه فعالیت و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد هستند که از طریق سامانه ftms.mashhad.ir در حال انجام است.

نظر شما