شناسهٔ خبر: 21409702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آزمون پایانی طرح توانمندسازی مربیان نهضت سواد آموزی در اردبیل

گروه فرهنگی: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مراحل برگزاری آزمون آنلاین توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در معاونت آموزش جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، یوسف احمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل روز گذشته 25 شهریور ماه در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری این آزمون گفت: خروجی این دوره آموزشی که طبق تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود در طول تحصیل ارزیابی می‌گردد تا میزان کارایی و اثربخشی آن برای مربیان و معلمان مشخص شود.
وی کیفیت برگزاری آزمون در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل را از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات بسیار مناسب خواند و افزود: با توجه به بازخورد، نظرسنجی و درصد قبولی می‌توان کیفیت آموزش و سطح سوالات آزمون پایانی را در آینده تعیین نمود. 
معاون سواد آموزی اداره کل  آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از دوره های آموزشی را توانمندسازی مربیان حرفه ای و مبتدیان آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: برای تعلیم خوب و اثرگذار باید مهارت های لازم، استعداد و فضای مناسب جهت ایجاد حس تدریس در کلاس ایجاد شود.
احمدی برگزاری آزمون آزمایشی برای فراگیران این دوره را در کاهش استرس و آمادگی برای شرکت در آزمون نهایی را مفید اعلام و تصریح کرد: برگزاری آزمون پایانی این دوره برای 2 هزار و 5 نفر تا 15 مهرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت و به قبولی در این دوره گواهینامه صلاحيت حرفه اي معتبر با عنوان فنون و مهارت‌هاي تدريس به مدت 126 ساعت اعطا خواهد شد.
وی تاکید کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و توجه ایشان به حوزه سوادآموزی، تلاش بر این است با برگزاری این دوره‌ها و برنامه‌های عملیاتی در این حوزه، بیسوادی را ریشه کنیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری طرح آموزش عملی نماز با عنوان «کلید بهشت» ویژه آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در سالجاری اظهار داشت: این دوره با هدف آشنایی بیشتر آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی با راهکارهای نوین در بحث آموزش فریضه نماز برگزار شد تا بیش از گذشته زمینه آشنایی و انس با احکام نماز فراهم شود.
گفتنی است آزمون آنلاین توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی روزانه در چهار نوبت صبح و بعد از ظهر در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره 2 جهاددانشگاهی اردبیل برگزار می شود.

نظر شما