شناسهٔ خبر: 21400537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دادگاه فرجام حبس ابد "مرسی" را تأیید کرد

صاحب‌خبر -
دادگاه فرجام مصر امروز حکم حبس ابد «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده این کشور و ۶ نفر دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر را تأیید کرد.
 
به گزارش فارس، دادگاه فرجام‌خواهی (عالی‌ترین دادگاه استیناف) مصر امروز شنبه حکم حبس 15 ساله «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده این کشور را لغو و حکم حبس ابد او و 6 نفر دیگر در قضیه جاسوسی برای قطر را تأیید کرد.
 
طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دادگاه فرجام‌خواهی مصر اعتراض محمد مرسی، احمد عبدالعاطی، امین الصیرفی، احمد عفیفی، محمد کلینی، احمد اسماعیل ثابت و احمد حمدی به حکم صادره علیه آنها را رد کرد.
 
دادگاه همچنین اعتراض دادستانی کل به حکم تبرئه مرسی و 6 متهم دیگر را در رابطه با اتهام آنها در خصوص درز اسنادی که به امنیت ملی کشور لطمه می‌زند، نپذیرفت.
 
دادگاه همچنین حکم اعدام ۳ متهم این پرونده را تأیید کرد.
 
تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت مصر در این پرونده نشان می‌دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشات صادره از دستگاه‌های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده اند که در میان آنها اسناد کاملا محرمانه نیز دیده می‌شود که مربوط به ارتش، مکان‌های استقرار نیروهای ارتش و سیاست‌های کلی دولت است.
 
این متهمان قصد داشتند این گزارشات و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره‌ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل داده و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.

نظر شما