شناسهٔ خبر: 21398633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

طلسم شکنی علیپور و پیشرفت طارمی؛

رکوردهای خاص 3 گلزن پرسپولیس در آسیا

سه گلزن پرسپولیس مقابل الاهلی به رکوردهای خاصی برای خودشان در لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و هواداران سرخ را امیدوارتر به آینده کردند.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - پرسپولیس برانکو ده نفره نسخه الاهلی پرمدعا را پیچید تا حریف الهلال دیگر تیم عربستانی در یک قدم مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. پرسپولیس در حالی 1-3 رقیبش را شکست داد که حدود 80 دقیقه با یک بازیکن کمتر تلاش کرد و دوید تا به خواسته اش برسد. در دیدار مذکور آنچه بیشتر جلب نظر کرد گلزنانی بودند که حالا هرکدامشان با انگیزه هایی خاص باقی مانده رقابت‌های تیمشان را دنبال خواهند کرد.

*طلسم علیپور شکست

علی علیپور مهاجم مازندرانی پرسپولیس در دیدار برابر الاهلی نخستین گل آسیایی اش را به ثمر رساند. این مهاجم 21 ساله در سال 2015 برای پرسپولیس 8 بازی آسیایی انجام داده بود با این حال کمتر شانس بازی در ترکیب اصلی تیم آن زمان سرخ ها را پیدا می کرد. علیپور در فصل یاد شده فقط یک بار طی 8 دیدار، به ترکیب اصلی راه پیدا کرد تا سر جمع 140 دقیقه برای پرسپولیسی که هدایت آن را حمید درخشان و سپس حسین عبدی به عهده داشتند به میدان بیاید.

اما در فصل جاری لیگ قهرمانان برانکو ایوانکوویچ در 4 دیدار برابر الریان قطر، الهلال عربستان و الاهلی(2) از این مهاجم به عنوان انتخاب اول بهره برد. به این ترتیب علی هم مزد زحمات آسیایی اش را با فرار دقیقه 5 خود برابر الاهلی گرفت و گلزنی کرد. این مهاجم در فصل جاری لیگ قهرمانان 5 مرتبه هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده تا روی هم 425 دقیقه برای پرسپولیس برانکو بازی کرده باشد.

نکته دیگر اینکه، این مهاجم تاکنون در لیگ برتر فوتبال ایران برای پرسپولیس 11 گل به ثمر رسانده در شرایطی که از نیم فصل دوم لیگ چهاردهم پیراهن سرخپوشان را بر تن کرده است.

* رکورد منشا؛ هر 25 دقیقه یک گل

گادوین منشا را باید خرید فوق العاده پرسپولیس در فصل اخیر دانست. این نیجریه ای که فصل قبل برای پیکان جلالی 15 گل به ثمر رسانده بود حالا طی تنها 52 دقیقه بازی آسیایی 2 گل حیاتی برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

گادوین در بازی رفت برابر الاهلی از دقیقه 64 جایگرین مهدی طارمی شد تا با گل دقیقه 84 خود هم پرسپولیس را به رقابتها باز گرداند و هم نشان دهد رنگ تعویض برانکو طلایی بوده است. این مهاجم در دیدار برگشت برابر الاهلی هم مثل بازی رفت به عنوان بازیکن جایگزین در دقیقه 65 پست علیپور را تحویل گرفت. با این حال در دقیقه 83 پشت ضربه پنالتی ایستاد تا نشان دهد برای رسیدن به موفقیت سر نترس دارد و دل شیر.

به این ترتیب گادوین منشا در دیدارهای پیش روی پرسپولیس برابر الهلال در مرحله ماقبل فینال لیگ قهرمانان آسیا به حفظ رکوردی می اندیشد که به تازگی به نام خود سند زده است. زدن گل سوم در عرض 25 دقیقه سوم!
 

* طارمی و پیشرفت 86 درصدی

مهدی طارمی در فصل 16-2015 لیگ قهرمانان آسیا 8 بازی انجام داد در حالی که در تمام دیدارهای یاد شده انتخاب نخست کادر فنی پرسپولیس بود. مهدی در رقابت‌های یاد شده یکی از ارکان اصلی ثبت گلهای پرسپولیس بود با این حال به طور مستقیم فقط یک مرتبه به گل رسید. آقای گل قرمزها در آن فصل 671 دقیقه بازی کرد و یک گل به النصر عربستان روی یک ضربه پنالتی زد.

با این حال داستان فصل جاری لیگ قهرمانان برای آقای گل دو سال اخیر فوتبال ایران متفاوت با گذشته دنبال می شود. مهدی این بار نه یک بار که 7 مرتبه دروازه رقبای پرسپولیس را گشوده است تا با پیشرفتی فوق العاده به نسبت سال 2015 روبرو شود.

طارمی در  در هفته دوم مسابقات گروه  D دو گل به الوحده امارات زد. بعد در هفته سوم و البته روز شکست پرسپولیس مقابل الریان، دروازه این تیم قطری را با ضربه دقیقه 6 خود باز کرد. بعد نوبت به بازی برگشت به تیم اماراتی رسید و هت تریک مهاجم ایرانی برابر الوحده با زدن سه گل در دقایق 20،54 و 70.

تا اینکه در دیدار برگشت برابر الاهلی و از روی نقطه پنالتی هفتمین گل آسیایی این فصل مهدی به ثمر رسید تا هم شریک مستقیم گلزنی های تیمش برابر حریف شود و هم به یک قدمی جدول آقای گلی مسابقات برسد. حالا آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران امیدوار است به هالک برزیلی از گوانگژو SiPG  چین برسد که 8 گله است و امیدوار به آقای گلی در لیگ قهرمانان آسیا.

نظر شما