شناسهٔ خبر: 21397508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان

زنجان - ایرنا - بیست ونهمین جشنواره تئاتر زنجان، برگزاری جشن عاطفه ها، برگزاری جشنواره روستایی و اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس 'ارزش' از مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه: مردم زنجان با مشارکت چشمگیر خود در جشن عاطفه ها، تا پنجشنبه شب /23 شهریور/، 700 میلیون تومان به طور نقدی و غیر نقدی کمک کرده اند.
امسال 990 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان دایر شده است.

**نخستین جشنواره روستا استان زنجان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گشایش یافت.

** آیین اختتامیه بیست ونهمین جشنواره تئاتر استان زنجان شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد و آثار و نفرات برگزیده این جشنواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

**معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی: طی برنامه ششم توسعه چهار هزار کیلومتر آزاد راه در کشور احداث می شود.

**مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان گفت: جابجایی مسافران درزنجان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افزایش 30 درصدی خواهد داشت.

**اعلام تیم های برتر المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج در زنجان که از 21 تا 22 شهریور جاری برگزار شد

**مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر: گردش مالی انگور و فرآورده های آن در این شهرستان بیش از 150 میلیارد تومان است.

**رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان: این استان 600 میلیون تن ذخیره قطعی از 33 نوع ماده معدنی قابل برداشت و استخراج کشور را در خود جای داده است.

**مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان: تا پایان روز گذشته/سه شنبه/ 192 هزار و 700 تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شد.

**معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان: عرضه بذرآبی گندم به کشاورزان این استان توسط تعاون روستایی شهرستان خدابنده آغاز شد.

**آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس 'ارزش' شامگاه سه شنبه در سینما بهمن زنجان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

**مدیر کل جذب سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی استانداری زنجان: رایزنی ها برای ساخت گلخانه هیدروپونیک مدرن با سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی انجام شده است.

**سرپرست تیم جراحی پیوند کلیه مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان: تا کنون 95 درصد پیوندهای کلیه این مرکز با موفقیت همراه بوده است و بیماران پس از ترخیص نیز تحت کنترل و درمان های لازم قرار دارند.

**رئیس سازمان بسیج ورزش کشور از ساخت سه هزار سالن ورزشی توسط بسیج طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج از 6 سال پیش راه اندازی شده و این پایگاه ها از مربیان مجرب و توانمندی برخوردار هستند.

**مدیرکل دامپزشکی استان زنجان: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری بیش از 2 میلیون و 400 هزار کیلوگرم گوشت گرم سالم و بهداشتی وارد بازار مصرف این استان شد.

**معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از برگزاری جشنواره روستا در گستره ملی در سال آینده خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره زمینه رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی را فراهم می کند.

**معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری از پرداخت تسهیلات با کارمزد 6 درصدی به روستائیان برای ایجاد اشتغال و تقویت تولید در روستاها خبر داد و گفت: پرداخت این تسهیلات از مهر سال جاری آغاز می شود.

**مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان زنجان: هم اکنون انتقال خون این استان با کاهش اهدای خون مواجه شده است و شهروندان پیش از آغاز ایام محرم نسبت به این امر خداپسندانه مبادرت کنند.

**مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال زراعی جاری یکهزار و 440 میلیارد ریال درآمد ناخالص از برداشت زیتون کنسروی عاید کشاورزان این شهرستان می شود.

**معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه عزم دولت تدبیر و امید در تقویت تولید و اشتغال در روستاها جدی است، گفت: امسال 280 تا 300 هزار شغل در سطح روستاهای کشور ایجاد می شود.

**مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان زنجان: طرح توسعه ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی در جاده های روستایی این استان به منظور کمک به فعالان این عرصه ‏اجرا می شود.

**فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال از یک دستگاه اتوبوس توسط ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.

**مسئول آموزش سامانه سامط (سامانه استعلامات منابع طبیعی) در کانون دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد: از مهرماه امسال استعلام های منابع طبیعی در کشور الکترونیکی و از طریق سامانه سامط در دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد.

**پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان برگزیدگان خود را در بخش های گروه نوازی و تک نوازی شناخت.

**جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف و ضبط انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 900 میلیون ریال توسط پلیس شهرستان های خدابنده و ایجرود خبر داد.

**دبیر هیات بدمینتون استان زنجان: تیم زنجان در سی و چهارمین دوره رقابت های قهرمانی بدمینتون نوجوانان ایران با کسب هفت نشان طلا، مقام نخست را از آن خود کرد.

**مدیرکل بهزیستی استان زنجان: هم اکنون 30 درصد سالمندان این استان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و بهزیستی با ایجاد مراکز روزانه ، اجرای طرح ویزیت در منزل ، اجرای طرح توانمندسازی سالمندان و مراقبت در منزل به سمت گسترش فعالیت های خود در این زمینه پیش می رود.

** مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان: کشاورزانی که تاکنون موفق نشده اند گندم تولیدی خود را به مراکز خرید این محصول تحویل دهند، فقط تا پایان شهریور فرصت فروش دارند.

**فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره: ماموران انتظامی پاسگاه قلعه حسینی این شهرستان، موفق به کشف و ضبط سه کیلو و 250 گرم ماده مخدر 'گراس' شدند.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان: از زمان تصویب قانون مشاغل خانگی تاکنون، 10 هزار و 984 فقره مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شده است.

**مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری 23 هزار و 664 کیلوگرم فراورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیر بهداشتی و سپری شدن زمان مصرف معدوم شد.

**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان: راه اندازی و به کار گیری خط ریلی شهرک صنعتی شماره 1 این استان در انتظار مشارکت واحدهای تولیدی برای تامین اعتبار و همکاری است.

** مدیر بورس منطقه ای زنجان: ارزش سهام خرید و فروش شده بورس این استان طی پنج ماه گذشته به سه هزار و 965 میلیارد ریال رسید.

3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما