شناسهٔ خبر: 21387716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در شرح تجلیل از قالیباف در جشن دکتر سلام؛

تجلیل #آتش‌_به_‌اختیارها از قالیباف

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو، «سلام می‌کنم به شما در دورانی که برخی راه آزادی را می‌بندند و شعار آزادی بیان می‌دهند.» این اولین سخنان مجری جشن تولد چهارسالگی «دکتر سلام» است، جشنی که قرار بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما عده‌ای نگذاشتند همان‌هایی که در مراسم تنفیذش تاکید کرده بود:«خدایا از بستن دهان منتقدان و رقیبان به تو پناه می‌برم.»

اینجا خیابان فیاض بخش است و صف طولانی از جوانان درپشت سالن کشتی شهدای هفتم تیر در انتظار برای ورود به جشن تولد «دکتر سلام» هستند تا در مراسم شاد سیاسی-اجتماعی شرکت کنند.
«دکتر سلام»ی‌ها سلام! اینجا جشن چهارسالگی «دکتر سلام» است...» سرانجام آقای علی صدری نیا، مجری و کارگردان برنامه طنز سیاسی اجتماعی

«دکتر سلام» وارد می‌شود و اولین کنایه‌ها را به تلاش‌های دولت برای عدم برگزاری جشن در سالن 12 هزار نفری آزادی می زند، البته مهمان‌های برنامه هم از خجالت دولت برای این عملکردش در می‌آیند.

حرف از آزادی نزنید که آزادی خجالت می‌کشد
آقای مجری در آغاز جشن تولد چهارسالگی این برنامه طنز در واکنش به لغو برگزاری جشن «دکتر سلام» در سالن ورزشگاه آزادی با فشار دولت گفت: «سلام عرض می‌کنم به کسانی که شعار آزادی می‌دهند و راه «آزادی» را می‌بندند. باید به بعضی‌ها هم حرف خودشان را زد که: شما حرف از آزادی می‌زنید؟! شما حرف از آزادی نزنید که آزادی خجالت می‌کشد.»

کلیپ اول پخش می‌شود، کلیپی که از وقایع طنز سیاسی سال قبل ساخته شده و از ماجرای به‌نام خداوند رنگین کمان و دختر مظلوم وزیر و حقوق‌های نجومی و وزیر بهداشت و بی‌شعور گفتنش به فرماندار دولت و خیلی برنامه‌های دیگر را در خود داشت که باعث نشاط حضار شد.

 نوبت به نخستین مهمان می‌رسد تا روی سن حاضر شود، آقای دکتر اسماعیل آذر که در یک برنامه زنده تلویزیونی خطاب به حاضران از نوشته‌های خارجی روی خودکار و تخت شاسی انتقاد می‌کند و با گفتن این جمله که من شرمم می‌آید این وسایل را دست بگیرم، محکم آنها را بر زمین می‌کوبد، مجری برنامه خطاب به او گفت: « آفرین به غیرتت استاد برای حمایت از تولیدملی.»

حال اما زمان ورود کیک تولد است، مجری مراسم قبل از ورود کیک اعلام می‌کند برنامه ما جناحی نیست به‌خاطر همین چند نماینده فراکسیون امید از شهرستان به برنامه ما آمده‌اند!‌ اما تنها زمان اندکی بعد از رویت این مهمانان، مشخص شد که دعوت از اعضای فراکسیون امید تنها شوخی‌ای بیش نبوده است، البته این نمایندگان قلابی هم شروع به انداختن سلفی با کیک کردند.

در زمان اجرای برنامه و سخنان آقای محمد حسین صفار هرندی بود که ناگهان همهمه‌ای برپا شد و ورود آقای قالیباف سالن را منفجر کرد و شعار «قالیباف دوستت داریم» در سالن طنین انداز شد.

کنایه‌های صفارهرندی به بستن راه آزادی
با هر سختی‌ای که بود سرانجام حضار سکوت کردند و صفار هرندی سخنرانی خود را ادامه داد که در همان ابتدا کنایه‌ای به دولت زد و درباره تغییر مکان سالن گفت: «آقایان برای مردمی که بعد از چند دهه چشیدن آزادی حرف از آزادی می‌زدند، اول گفتند بروید در سالن ورزشگاه آزادی، بعد گفتند نمی‌شود، بروید در سالن شهدای هفتم تیر کشتی بگیرید.»

وی ادامه داد: «فاصله حرف تا عمل بسیار است؛ مانند وعده‌هایی که در برجام دادند و بعد از توافق گفتند مگر ما برای این چیزها توافق کردیم؟!رقیب را به دیوارکشیدن در پیاده‌رو متهم کردند اما وقتی خودشان آمدند کلاً پیاده‌رو را جمع کردند. اگر می‌خواهیم در راستای آتش‌به‌اختیار عمل کنیم باید کارهایی مثل «دکترسلام» را تقویت کنیم. می‌بینیم که حتی برای برگزاری جشن هم چوب لای چرخش می‌گذارند.»
 حجت الاسلام زائری هم که بعد از صفار روی سن آمد، بر توهین‌های صورت گرفته به منتقدان دولت از جمله متحجر، سنتی و ... کنایه زد.

به جان آقای آشنا راست می گویم
 زمانی که نوبت به تقدیر از هنرمندان رسید، آقای ابوالقاسم طالبی روی سن رفت، اما از گرمای هوا گلایه کرد و گفت: «اگر هوا گرم است حق‌تان است؛ شماها که رئیس جمهور محبوب‌تان رئیسی است، واقعاً حق‌تان است!» وی همچنین گفت: « اگر به آقای روحانی رأی داده بودید الان در خانوم ها و آقایون در استادیوم کنار یکدیگر نشسته بودند، به جان آقای آشنا راست میگم.»

گلایه‌ای از صالحی امیری
همچنین آقای سعید پروینی، تهیه‌کننده برنامه سینمایی هفت، گفت: «این چند روز که خبرهای منع برگزاری جشن «دکتر سلام» در ورزشگاه آزادی را شنیدم کاملاً شما را درک کردم، چون این اتفاق‌ها برای ما هم از سوی آدم‌های امنیتی که در پست‌های فرهنگی مسوول هستند افتاده است. امیدوارم هرکس به سر جای خودش برگردد.»

سورپرایزی برای قالیباف
نوبتی هم که باشد، نوبت دکتر قالیباف است که روی سن بیاید؛ البته «دکتر سلام»ی‌ها سورپرایزی برای سردار جهادی تدارک دیده‌اند. قرار بود دو تن از جوانان معلول موسسه خیریه بهشت امام رضا؟ که مسوول‌شان آقا یوسف در برنامه خندوانه حسابی معروف شده، از قالیباف تقدیر کنند؛ یوسف در این‌باره توضیح داد و گفت: «آقای قالیباف بارها و بارها صبح و شب بدون حضور حتی یک دوربین به موسسه ما آمده و با این بچه‌ها هم سفره می‌شدند!»
قالیباف در سخنان خود خاطره‌ای از سفر به آمستردام هلند تعریف کرد که جمعیت واکنش نشان دادند. قالیباف هم که کنایه نهفته در واکنش آن‌ها را دریافت کرده بود، گفت: « باور کنید برای کار رفته بودم» این توضیح قالیباف خنده بر لبان حضار می‌آورد و خودش را هم می‌خنداند.

ناگفته‌هایی درباره مدیر جهادی
پس از آن، سردار حاجی زاده که به گفته خودش مشتری پر و پا قرص «دکتر سلام» است، روی سن آمد و گفت: « امروز مقابل ما جبهه انقلابیون، جبهه صهیونیست‌ها و غرب‌گرایان است؛ اگر بخواهیم با استکبار جهانی مبارزه کنیم باید مملکت به‌شکل جهادی اداره شود.»

وی همچنین ناگفته‌ای از قالیباف را گفت و تاکید کرد: « کسی که باعث شد موشکی این‌گونه گسترش پیدا کند و نامش تاکنون برده نشده و حالا می‌توانیم نام او را ببرم، سردار قالیباف است. دوره فرماندهی ایشان تدبیری اندیشیده شد تا در هر شهر و استان یک پایگاه موشکی احداث شود.»

ضایع‌ترین عکس
کم کم به دقایق پایانی جشن تولد «دکتر سلام» نزدیک می‌شویم، که در آن شعر طنز «به‌نام خدایی که برجام آورد...» خوانده شد و عکس سلفی نمایندگان با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان ضایع‌ترین عکس سال را به خود اختصاص داد.

ژن برتر
در حاشیه جشن 4 سالگی «دکتر سلام»، یک مسابقه پیامکی به منظور انتخاب ژن برتر سال برگزار شدکه در پایان آقای حسین فریدون، با اختلاف زیاد نسبت به دیگر گزینه‌ها از جمله خانم فاطمه حسینی و پسر آقای محمدرضا عارف، به عنوان ژن برتر سال انتخاب شدند.

 

نظر شما