شناسهٔ خبر: 21387705 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور:

دانشجویان قرآنی، توسعه دهنده بصیرت و فضای قرآنی باشند

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بر لزوم تلاش دانشجویان قرآنی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ و بصیرت قرآنی در جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، دکتر بهزاد بهرامی نسب عصر دیروز، 24 شهریور در مراسم افتتاحیه جشنواره سیزدهم قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم گفت: این دانشگاه با ایده هر دانشجو یک مهارت فعالیت می‎کند ولی علاوه بر مهارت به بحث سلامت روحی و جسمی دانشجویان خود توجه دارد که این وظیفه بر عهده معاون فرهنگی دانشجویی است.
وی افزود: حس دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه‎های دیگر متفاوت است ولی با برگزاری جشنواره‎های قرآنی و المپیادهای فرهنگی و جشنواره حرکت و رویش و المپیادهای ورزشی این فضای دانشگاهی بیشتر حس می‎شود.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است و دانشجویان این دانشگاه در عرصه های فرهنگی نیز در جشنواره‎های قرآنی هر ساله بالاترین رتبه‏‌ها را کسب می کنند؛ در بخش های رایانه ای و مهارتی و پژوهشی و کار آفرینی قرآنی نیز افتخارات بسیاری نصیب دانشجویان این دانشگاه شده است.
وی گفت: در مسابقات بین‎المللی دانشجویی ورزشی که در چین تایپه برگزار شد و تیم ما برای اولین بار قهرمان جهان شد سرمربی و دو نفر از بازیکنان تیم والیبال از دانشجویان این دانشگاه بودند.
بهرامی نسب تصریح کرد: این دانشگاه مولود انقلاب است و اساسنامه آن نیز پس از جنگ نوشته شد؛ به همین خاطر شهدای این دانشگاه، شهدای دفاع از مرزهای کشور و یا شهدای مدافع حرم هستند؛ 90 دانشجوی شهید از این دانشگاه به درجه رفیع شهادت رسیدند که آخرین این شهدا، شهید محسن حججی که دانش آموخته این دانشگاه بود.
وی گفت: جشنواره سیزدهم قرآن و عترت، با هدف اعتلای دانش، اخلاق و بصیرت دینی در بین دانشجویان و کارکنان و اساتید و مدرسان برگزار شده است و در این زمینه سعی دارد که به توسعه فضای قرآنی در بین دانشجویان و فضای دانشگاه کمک کند.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: انتظار داریم که دانشجویان قرآنی با هدف کسب رضای خدا و توسعه و ترویج روح قرآنی در دانشگاه و جامعه در این مسابقات شرکت کنند ولی در نهایت گواهینامه حضور به دانشجویان قرآنی اعطا می شود و دانشجویان و مراکز برتر نیز در نهایت تجلیل می‎شوند.
وی یادآورشد: وی با تقدیر از فعالان دانشگاه واحد استان قم برای برگزاری مطلوب این جشنواره گفت: خوشبختانه هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی حضور دانشجویان هستیم؛ دو مسابقه جدید در این جشنواره جانمایی شد که شامل بخش ایده‏‎ها و کارآفرینی قرآنی هستند.

نظر شما