شناسهٔ خبر: 21380233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

آمریکا در پشت پرده جنایات میانمار

ائمه جمعه استان در خطبه های نماز جمعه بر وجود نقش پر رنگ کشور های غربی از جمله آمریکا در جنایاتی که بر علیه مسلمانان جهان به خصوص مسلمانان میانمار درحال وقوع است، تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: یکی از درس‌های ماه محرم این است که نباید به مظلوم ظلمی وارد کرد و فریاد حمایت از مظلوم باید همیشه طنین‌انداز باشد.
به گزارش عصرهامون، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: یکی از نکته‌های مهم این ماه این است که در فراغ عزیز باید اشک ریخت مثل زندگی حضرت یوسف چنانکه یعقوب نبی برای عزیز و فرزندش اشک ریخت و براثرآن بینایی خود را از دست داد و چشمانش سفید شد.
وی تاکید کرد: هرکس بگوید گریه کردن برای عزیز گناه است از اسلام فاصله گرفته و بویی از دین اسلام نبرده شود.
وی بیان کرد: نکته دوم که می‌شود از ماه محرم درس گرفت این است که در هیچ زمانی نباید به مظلوم ظلمی وارد شود فریاد مظلوم در دنیا مورد تاکید خداوند و قرآن است. جلسات عزای امام حسین نشان دهنده مظلومیت امام حسین و اهل بیت پیامبر است نشان دهنده پیام امام حسین است.


اظهار ضعف، دشمن را جری می کند


امام جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: اگر کسی الفبای دیپلماسی و دشمن شناسی را بداند میفهمد که اظهار ضعف، دشمن را جری می کند.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر علی اکبر ابراز کرد: روز گذشته برگ دیگری از سیاست استعماری آمریکا در کتاب برجام رونمایی شد و زمانی که رئیس جمهور آمریکا بعد از گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی برپایبندی ایران به برجام باید این صداقت ملت ایران را تایید می کرد مثل همیشه ایران اسلامی را متهم و خود را منجی ملتها دانست.
وی افزود: خزانه داری آمریکا هفت نفر و دو شرکت ایرانی را دیگر به لیست تحریم ها اضافه و تعلیق تحریم های برجامی ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد.
خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر اظهار کرد: آمریکا به انواعی از روش ها سعی در نقض برجام و در عین حال حفظ یک سوئه آن دارد و منظور آمریکا این است که شرایط را به سمتی ببرد که ایران از برجام هیچ منفعتی نبرد و در عین حال مجبور به پایبندی به آن باشد و با روشی طلبکارانه و قراردادن ایران در موضع ضعف مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر و پذیرش تعهدات بالاتر کند.
وی ادامه داد: دولت آمریکا برای رسیدن به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کند از طرفی با تهدید شرکای اقتصادی ایران مانع از بهره مندی ایران از ارتباطات بین المللی اقتصادی می شود، از طرفی با هشدارهای بیجا فریب خطر همکاری با ایران را افزایش می دهد از طرفی با بیان اینکه برجام بدترین معاهده بین المللی آمریکاست به مخاطبانش چنین جلوه می دهد که اطمینانی به بقای برجام نیست و دلخوش به همکاری اقتصادی با ایران نباشند، از طرفی با متهم کردن ایران به عدم رعایت برجام سعی می کند هزینه های احتمالی عملی نشدن برجام را بر دوش ایران بیندازد و اگر امروز موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران را مطرح می کند برای این است که ما را به کاری وادار کنند که بهانه باشد تا ایران را ناقض برجام معرفی کنند، اما جمهوری اسلامی ایران با رعایت اصول سیاست خارجی خود که عزت، حکمت و مصلت است تلاش می کند اصل اسلامی و قانون پایبندی خود به تعهدات را حفظ کند اما در مقابل نقض مکرر برجام و درخواست های غیر متعارف مثل بازدید از مراکز نظامی کشور یک پاسخ محکمی نیاز دارد تا قدرت جمهوری اسلامی ایران را به یاد آورند، نه اینکه مسئولین دستگاه دیپلماسی ما اظهار ضعف کنند که اگر آمریکا هر چه نقض تعهد کند ما از برجام خارج نشویم.
وی تاکید کرد: اگر کسی الفبای دیپلماسی و دشمن شناسی را بداند میفهمد که اظهار ضعف، دشمن را جری می کند اگر چه ما هیچ وقت پیش قدم برای نقض عهد نبوده و نخواهیم بود.
حجت الاسلام اشرفیان افزود: امروز هرجا جنگ و آتش است رد پای آمریکا مستقیم و یا غیر مستقیم دیده می شود و عمده دشمنی آمریکا با ایران بدلیل استقلال و مقاومت این کشوردر مقابل سیاست های خصمانه آمریکاست، انرژی هسته ای و بقیه مسایل همه بهانه است و سیاست شیطان بزرگ به جان هم انداختن، تضعیف و تخریب نیروی های ارزشی است .
وی بیان کرد: کاسب تحریم خود امریکاست نه اینکه نیروهای انقلابی که وارثان انقلاب هستند، اگر کسی ذره ای در شدت دشمنی آمریکا با ملت ایران تردید کند در سلامت عقلی او باید تردید کرد.
حجت الاسلام اشرفیان در مورد کانون تربیتی خانواده سخن گفت و اظهار کرد: خانواده مهمترین و اولین کانون تربیتی افراد است، شاکله اصلی اخلاقی و توانمند سازی هر فردی در خانواده ساخته می شود، اگر خانواده ها سالم و استوار باشند بسیاری از مسایل مربوط به حیات اجتماعی سروسامان می یابند.
امام جمعه شهر علی اکبر تاکید کرد: در موضوع سلامت خانواده هم خود افراد موثر هستند و هم دستگاههای دولتی که متاسفانه هر روز می بینیم کوتاهی شده، در نظام حیات خانواده در اسلام مرد مسئول معیشت اعضای خانواده و زن موظف به ایجاد گرمی و آرامش و تربیت فرزندان است اما وقتی بیکاری و تورم غوغا می کند که حتی تهیه نان خالی هم سخت می شود، هزینه تهیه و اجاره مسکن تصاعدی بالا می رود نه مرد خانه می توند دست خالی به خانه برگردد و نه زن در آن خانه می تواند محور آرامش باشد، و لذا شما می بینید روز به روز آمار سرقت، آمار تکدی گری، حاشیه نشینی، کارتن خوابی، طلاق و بعضی از آسیب های اخلاقی اجتماعی که زبان از گفتن ان شرم دارد در سیستان در حال افزایش است.
حجت الاسلام اشرفیان خاطرنشان کرد: سیستانی که زمانی بهترین آرد و محصولات کشاورزی و دامی را صادر می کرد چرا امروز مردمانش برای نان شب خود کارت یارانه گرو بگذارند؟ چرا دختر و پسری که آماده تشکیل خانواده هستند فقط به خاطر نداشتن هزینه جهیزیه و عروسی سالها خانه نشین شده اند، کودکانی که بخاطر نداشتن کفش و لباس مناسب هم از تحصیل و هم از بازی با همسالان خود جامانده اند و بسیاری از آنها نه تنها در هفته ای یک بار غذای گرم نمی خوردند بلکه هزینه درمان بسیاری از بیماری های خود را ندارند، روزخانواده به این افراد نباید تبریک گفت، روز خانواده را باید به آن مسئولی تبریک بگوئیم که خودش در سیستان با بهترین امکانات و حقوق و خانواده اش در شهرستان دیگری زندگی می کند و از درد خانواده سیستانی چیزی نمی داند و وقتی قرار است برای بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی منطقه کاری شود به بهانه های واهی سنگ اندازی می کند مسئولین عزیز بیائیم از حب و بغض های شخصی دست برداریم و به حرمت خون شهدایی که این کرسی های قدرت را به قیمت خون آنها بدست آوردیم برای مردم صادقانه خدمت کنیم، آمار آسیب های اجتماعی در سیستان بسیار نگران کننده است، ریشه همه این مسایل هم فقر است و فقر هم با کارجهادی جهت اشتغالزایی و رفع محرومیت از منطقه بر طرف می شود نه صرف سخنرانی و جلسه.
امام جمعه شهر علی اکبر در پایان گفت: مقام معظم رهبری از موضوع آسیب های اجتماعی به شدت احساس نگرانی می کند و می فرماید وقتی به این مسایل فکر می کنم خواب از چشمم می رود و بارها اشک ریختند و سال گذشته رئیس جمهور محترم از لسان رهبر انقلاب فرمودند که حتی اگر کسی به دین اعتقاد ندارد ولی ایران را قبول دارد حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردید باشد ولی در وجدان سالم او تردید نباشد باید با تمام وجود برای مبارزه با آسیب های اجتماعی آماده باشد پس به خاطرخدا ناموس اسلام را دریابید ، اگر روستا ها را قلم بگیریم شب ها به گوشه و کنار شهر به ویژه در حاشیه شهر سری بزنیم ببینید چه خبر است.


سکوت مرگ مدعیان دروغین حقوق بشر، عامل اصلی کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار


امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: سکوت پست و وقیحانه رسانه ای جوامع بین المللی چهره اصلیشان را بیش از پیش آشکار می کند.
 حجت السلام و المسلمین مهدی کریمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به کسانی که ظاهر انقلابی گری دارند اظهار کرد: کسانی که از آرمان های نظام و انقلاب فاصله می گیرند نباید بر منصب های کشور باشند، همه باید در مسیر انقلابی بودن و پایداری استکبار ستیزی را در پیش بگیریم.
وی افزود: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب می گوید من دیپلمات نیستم بلکه انقلابی ام و مقام معظم  رهبری این را به عنوان یک خطر برای جلوگیری از تفکرات انقلابی بیان کرده اند.
خطیب موقت چابهار ادامه داد: هر روز در گوشه ای از عالم چه در کشورهای اسلامی و چه در کشورهای غیر اسلامی اتفاقاتی شاهد هستیم، مجامع بین المللی دروغین که خود را مدافعان حقوق بشر دارند در مقابل تبعیض نژادی در میانمار هیچ واکنش اثرگذاری انجام نمی دهند، ننگ بر این مدافعان دروغین حقوق بشر که واکنشی برای پاکسازی قومی انجام نمی دهند.
وی گفت: اینها روی داعش را سفید کرده اند، زنده زنده می سوزانند، نوزاد را از شکم مادر در می آورند، خانم سان سوچی این افریطه ای که جایزه صلح نوبل را گرفته است چرا با بی رحمی تمام نسبت به مسلمانان این اعمال را انجام می دهند.
حجت السلام والمسلمین کریمی افزود: دشمنان پیش بینی کرده اند که در ۷۰ سال آینده جمعیت مسلمانان چند برابر مسیحیان می شود و دست به هرکاری می زنند، داعش دست پرورده صهیونیست است و الان هم بودائیان با خط و مش صهیونیست و اسرائیلی دست به مسلمان کشی زده که به ضررش تمام خواهد شد.
وی با اشاره به جشن عاطفه ها و کمک به هموطن اذعان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی فرزندانی از این شهر هستند که نیاز به لباس نو و اقلام لوازم التحریر دارند، این انسان دوستی و مسلمان دوستی ها فردای قیامت دستمان را خواهد گرفت اینها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری اخروی است.
امام جمعه موقت چابهار گفت: محرم و صفر نزدیک است اگر استکبار ستیزی را در پیش گرفته ایم این از رفتار حسینی امام حسین(ع) است و باید فرهنگ مجالس روضه نوه نبی خدا(ص) را زنده نگه داریم که هر چیزی که داریم از اباعبدالله الحسین است، یک وقتی با استدلال حق روشن می شود، گاهی با مباهله و گاهی با ریختن خون که امام حسین (ع) با ریختن خونش مسیر حق را به ما نشان داد.
وی ادامه داد: امروز مباهله در دنیا اسلام صورت گرفت، ماه ذی الحجه که ماه ولایت است تلالؤ ولایت مانند خورشید فروزان رخ می نماید و ما به خودمان می بالیم که دنباله رو امیرالمؤمنین هستیم، در مباهله مسیحیان مجری زیر بار نمی رفتند و با مناظره ای که با پیامبر کردند مجاب شدند اما نمی خواستند حق را بپذیرند.
وی تصریح کرد: مسیحیان کارشان از معجزه و قانع شدن گذشته بود و یکی از راههایی که حق را روشن می کند مباهله است و دو طرفی که با یکدیگر مخاصمه دارند یکدیگر را نفرین می کنند و نفرین هر کدام که گرفت او پیروز است.
حجت السلام کریمی گفت: حضرت رسول (ص) به همراه امیرالمومنین علی(ع)، حضرت صدیقه طاهره(س) و حسنین آمد و کشیش با دیدن این صحنه گفت مبادا با اینها مباهله کنید که عزیزترین عزیزانشان آمده اند و قداستی دارند که اگر لب به نفرین باز کنند احدی از مسیحیان برروی زمین نخواهند ماند که این یک پیروزی عزیمی برای مسلمانان رقم خورد و گفتند یا باید مسلمان شوید و یا باید جزیه دهید که ظلمت های آنها مانع دریافت عظمت جامع اسلامی شد.
خطیب موقت شهرستان چابهار بیان کرد: فردا ۲۵ ذی الحجه برای خمسه طیبه وجود دارد که نازل شدن سوره العطا، که درب خانه اهل بیت در روز اول یتیمی آمد، مسکین و روزهای بعد اسیر آمد و بدون کوچکترین خودخواهی با اینکه چیزی در خانه نداشتند کمک کردند و آیه نازل شد.


دولت وعده های خود را امروز و فردا نکند


امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: پشت صحنه نسل کشی در میانمار آمریکا قرار دارد، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جنگ مذهبی بهانه است و آمریکایی ها قصد دارند به بهانه مذهب از گسترش اسلام عزیز جلوگیری کنند.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های این هفته از شهرستان هیرمند وظیفه زن و شوهر را بسیار سنگین دانست و گفت: زن و شوهر به عنوان لباس و پوششی هستند که از آلودگی همدیگر را محفوظ می گردانند و نزد خداوند متعال هیچ نهادی محبوب تر و عزیزتر از تشکیل خانواده نیست.
وی افزود: امروزه بسیاری از جوانان به علت آزادی و افراطی گری هایی که در غرب بوجود آمده است از تشکیل خانواده گریزان هستند، متاسفانه این فرهنگ در کشور ما نیز در برخی از کلان شهر ها نفوذ پیدا کرده است.
خطیب جمعه هیرمند اذعان داشت: سخت گیری خانواده ها، مهریه های سنگین و هزینه های اضافی و گزافی که در برخی از عروسی ها دیده می شود از دیگر عواملیست که تشکیل خانواده را مشکل ساز کرده است.
حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: برخی ها امروز جایگاه تشکیل خانواده را ارضای شهوت و بچه دار شدن می دانند اما هدف خداوند از تشکیل خانواده بسیار بالاتر از این مسائل است، به طوری که آرامش افراد را در تشکیل خانواده می داند.
خطیب جمعه هیرمند اذعان کرد: امروزه به بهانه تساوی حقوق زن و مرد برخی از وظایف زنان و مردان جابه جا شده است، اگر خانواده ها در نظر دارند تا فرزندی انقلابی و اسلامی تربیت کنند باید هر یک از زوجین به وظایف خود عمل کنند.
وی بیان داشت: رهبر انقلاب اسلامی اخیراً بارها در خصوص انقلابی فکر کردن،انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن در حضور بزرگان انقلاب تاکید کرده اند، اینکه رهبر انقلاب این مسائل را بارها تکرار می کنند نشان از آن دارد که ایشان مسائلی می دانند که ممکن است برخی ها از راه خود تغییر مسیر داده باشند.
حجت الاسلام گزمه گفت: امروز داعش در سوریه نفس های آخر خود را می کشدبا پیروزی های اخیر جبهه مقاومت سوریه از چنگال داعش و آمریکایی ها خلاص خواهد شد.
وی افزود: ایران اسلامی با شهادت جوانان خود در این پیروزی ها هزینه ی سنگینی را متحمل شده است، اما این هزینه ها امروز کارساز بوده و اکنون امنیت و آرامش را در منطقه به ارمغان آورده است.
امام جمعه شهرستان هیرمند گفت: پشت صحنه نسل کشی در میانمار آمریکا قرار دارد، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جنگ مذهبی بهانه است و آمریکایی ها قصد دارند به بهانه مذهب از گسترش اسلام عزیز جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: خانمی که تحت حمایت آمریکایی ها به جایزه صلح نوبل دست می یابد امروز به بهانه مذهب نسل کشی عجیبی را در میانمار راه اندازی کرده است.
حجت الاسلام گزمه گفت: دولت دوازدهم شکل گرفته است و تغییرات در وزرا و استانداری ها نیز در حال انجام است آنچه که از دولت مردان امروز انتظار می رود تحقق وعده هایی است که دولت در هنگام انتخابات به مردم داده بود است، دولت وعده های خود را امروز و فردا نکند و به فکر خدمت رسانی به مردم باشد.
وی بیان داشت: در دولت یازدهم کشور مدت ها در انتظار برجام بود؛ برجامی که هر روز از سوی طرف مقابل به یک بهانه ای نقض می شود و تحریم های جدید بر علیه ایران اعمال می شود.
خطیب جمعه هیرمند تصریح کرد: انتظاری که از دولت مردان می رود این است که وعده های خود را به انتها برساند زیرا بهانه خالی بودن خزانه دولت غیر قابل پذیرش است چون خزانه دولت در دست همین افراد در دوره گذشته بوده است .
وی گفت: طرح  46هزار هکتار در سیستان قرار بود  ده هزار هکتار آن در سال 95 به بهره برداری برسد اما اکنون می گویند تا سال 97 تحویل داده می شود البته امیدوار هستیم تا در این سال تحویل بدهند زیرا روند کار کند و لاکپشتی پیش می رود.
وی ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی جدید همه ی افراد به خانواده های نیازمند کمک کنند تا دانش آموزی به دلیل نداشتن کیف و کفش از تحصیل باز نماند.


هزاران نفر از مسلمانان میانمار در وضعیت بسیار تاسف آوری قرار دارند


امام جمعه جلگه چاه هاشم گفت: مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی با مخلان آسایش و امنیت مردم با قاطعیت و به صورت جدی برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه جلگه چاه هاشم دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته به سالروز مباهله پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت با مسیحیان نجران اشاره کرد و گفت: این حادثه تاریخی در سال دهم هجری قمری رخ داده است.
وی با تاکید بر اینکه در آیه 61 سوره آل عمران لبه مباهله اشاره شده است، افزود: آیه مباهله برپیامبر نازل شد تا با مسیحیان مباهله کند و وقتی که اسقف مسیحیان پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت را دید که برای مباهله آمده اند از این کار خود صرف نظر کرد.
امام جمعه جلگه چاه هاشم در ادامه با بیان اینکه نباید شاهد وقایع تاسف آور در این منطقه باشیم، ادامه داد: باید مسئولان انتظامی، نظامی و قضایی با مخلان امنیت و آسایش که سلاح غیر مجاز هم دارند به صورت جدی و با قاطعیت برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری با تاکید بر اینکه باید با همه این مخلان امنیت برخورد شود، اضافه کرد: مردم هم باید با نیروهای نظامی و انتظامی در این زمینه همکاری داشته باشند.
وی در ادامه به سالروز حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه صبرا و شتیلا و جنایت نیروهای این رژیم در اردوگاه فلسطینیان آواره اشاره و بیان کرد: مسلمانان این جنایت رژیم صهیونیستی را هرگز فراموش نخواهند کرد.
امام جمعه جلگه چاه هاشم به جنایت رژیم میانمار بر علیه مسلمانان این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هزاران نفر از مسلمانان مظلوم میانمار در وضعیت بسیار اسفبار و تاسف آوری قرار دارند.


انقلابی بودن، یعنی اطاعت محض از منویات و شخص ولایت


امام جمعه شهر بنجار عنوان کرد: انقلابی بودن به معنای اطاعت محض از منویات و شخض ولایت فقیه است.
حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر بنجار به دنباله مباحث گذشته در مورد مدیریت صحیح در خانواده و بالتبع کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی احادیث و روایات و مطالب مهمی را ایراد کرد و گفت: علی رغم تفاوت افکار و سلایق والدین باید نظارت بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند و با توجه به فضای مجازی و وجود انواع مدل ها و پوشش ها باید حساسیت بیشتری به خرج بدهند.
وی در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوای الهی ،شرح تفصیلی از جریان مباهله را بیان کرد و اضافه کرد: مباهله سند حقانیت اهل بیت (ع) است و می توانیم در برابر بعضی از نحله ها از آن استدلال کنیم.
حجت الاسلام پارسا خاطرنشان کرد: آن قدر مباهله اهمیت دارد که پیامبر فرمودند که اگر مسیحیان نجران مباهله میکردند به صورت میمون و خوک می شدند و وقتی حقانیت اهل بیت ثابت شد اسقف اعظم مسیحیان بیان کرد که اهل بیت انسانهایی هستند که اگر دست به آسمان بلند و دعا کنند کوه از جایش کنده می شود.
امام جمعه شهر بنجار در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند همه باید انقلابی بمانند و از شاخص های انقلابی گری عقب نمانند.
وی تاکید کرد: انقلابی کسی است که از آرمانهای امام عزیز و رهنمودهای حضرت آقا عدول نکند. بنابراین فردی انقلابی است که جهادی عمل کند و ساعات کاری برایش معنا نداشته باشد و در غیر ساعت اداری مشغول خدمت به مردم باشد.
حجت الاسلام پارسا خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یعنی اطاعت محض از منویات و شخص ولایت مطلقه فقیه و در یک کلام انقلابی گری یعنی انقیاد کامل به اصول قانون اساسی و عقب نیفتادن از امام و رهبری.


استکبار ستیزی بارزترین صفت رهبر انقلاب اسلامی


خطیب نماز جمعه شهرستان سراوان اظهار داشت: با دست یابی به صبر و شکیبایی می توانیم از گناه و معصیت دوری کنیم.
بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود، صبر و شکیبایی را راهی برای دوری از گناه و معصیت دانست و اظهار داشت: انسان اهل صبر می تواند به بندگی خدا دست پیدا کند و صبر یاری دهنده انسان در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با بیان اینکه متقین خوشی ها و راحتی های عالم عادی و زود گذر را قبول نمی کنند و به همین جهت در قیامت به راحتی ابدی دست پیدا می کنند، افزود: با داشتن صبر می توان دنیای مادی را به راحتی طی کرد و افرادی که صبر ندارند همیشه در اضطراب خواهند بود.
امام چمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه انسان با ایمان باید صبر پیشه کند و عدم داشتن صبر افراد را نابود خواهد کرد، تصریح کرد: صبر می تواند ما را از وسوسه و شهوات نجات دهد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) افزود: اگر کسی اهل صبر باشد به راحتی دنیا را با آخرت عوض می کند و این تجارت پر سود را برای خود به دست می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین بامری استکبار ستیزی را از بارزترین صفات مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: فکر انقلابی داشته باشید و با وحدت و همدلی است که می توانیم در مسیرهای مختلف گام برداریم و موفق شویم.
وی با اشاره به کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار توسط بودایان گفت: بودایان میانمار افراطی عمل می کنند و زنان و کودکان بی دفاع را کشته و به طرز باور نکردنی آتش می زنند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در خواب غفلت به سر می برند و جایزه نوبل را به افراد جنایت کار و سلطه گر هدیه می دهند، اذعان داشت: از مسئولین کشور ایران انتظار داریم که از نسل کشی مسلمانان میانمار جلوگیری کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم و مراسم سوگواری و نهضت حسینی را باید به بهترین وجه ممکن برپا کرد، اظهار داشت: نهضت حسینی یک نهضت تاریخ ساز است، چراکه اگر احیا نمی شد تاکنون به فراموشی سپرده شده بود.


تحریم مجدد فروش هواپیما نشانه ای بی اعتمادی به آمریکا


امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: تحریم مجدد فروش هواپیما به کشورمان که از سوی آمریکا برخلاف توافقنامه برجام صورت گرفته نشانه بی اعتمادی به دشمن است.

حجت الاسلام محمد تقی افضلی تبار امام جمعه موقت در خطبه های این هفته با اشاره به تحریم های جدید فروش هواپیما به ایران افزود: تحریم مجدد فروش هواپیما به کشورمان که از سوی آمریکا برخلاف توافقنامه برجام صورت گرفته نشانه بی اعتمادی به دشمن است.
وی افزود: دشمن همیشه دنبال بهانه ای برای سنگ اندازی در امور کشور ایران بوده تا فقط به منافع خودش برسد و هیچوقت به خواسته های دیگران توجه نمی کند.
وی گفت: مسئولین ما باید جواب این بی توجهی و نقض پیمان را با قاطعیت بدهند و همیشه حواسشان به صحبت های دشمنان باشد.
امام جمعه موقت ایرانشهر با اشاره به اقدام داعش  در به شهادت رساندن جمعی از زائران که تعدادی از آنها ایرانی بودند، گفت: این اقدام داعش نهایت توحش و گرگ صفتی آنها را به کل دنیا ثابت و برهمگان آشکار می شود که این جماعت در ظاهر انسان و در باطن خوی حیوانی دارند.


مسلمانان میانمار نباید تنها گذاشته شوند


امام جمعه شهرستان خاش گفت: مردم مسلمان، مظلوم و ستمدیده میانمار که در روزهای اخیر مشقتها و رنج های فراوانی را از سوی جنایتکاران بودائی متحمل شده اند، نباید تنها گذاشته شوند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: طلب و یاری جستن از خداوند و گسترده کردن آئین های دعا و نیایش و راز و نیاز با پروردگار متعال، حضور در مراسم های راهپیمایی و محکوم کردن جنایتهای ظالمان، تشکیل کمپینهای حمایتی و رساندن صدای مظلومیت مسلمانان به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری کمترین کار برای کاهش دادن دردهای مردم رنج کشیده میانمار است.
امام جمعه خاش با اشاره به دخالتهای غرب و آمریکا در امورات کشورمان افزود: پایبندی ایران در موضوع برجام و مذاکرات هسته ای بارها به اثبات رسیده و ایران هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد.
وی ادامه داد: سایت های نظامی و تسلیهات کشورمان متعلق به مردم ما بوده و به نمایش دادن آنها به بیگانگان کاری نادرست بوده و در این موضوع ایران حق دارد از خطوط قزمز خود صیانت کند و اجازه ندهد دشمنان از توانمندی های نظامی کشور با خبر شوند.
امام جمعه خاش تاکید کرد: بازدید از پایگاه های نظامی از نظر عقلی و اندیشه انسانی اقدامی نامعقول و بدور از منطق است.
امام جمعه خاش با گرامی داشت مناسبتهای هفته و از جمله فرارسیدن ایام گرامی داشت هفته دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس گفت: روزهای با برکتی در پیش است که ضرورت دارد برای تبئین فرهنگ ایثار و شهادت همه اقشار جامعه پای کار باشند و در مبحث تعلیم و تربیت نیز برای کیفیت بخشیدن به آموزش ها تلاش شود.


ایران اسلامی حامی واقعی مسلمانان مظلوم و رنج کشیده است


امام جمعه شهرستان خاش گفت: کشور اسلامی ایران بعنوان حامی واقعی مسلمانان مظلوم و ملل آزادی خواه دنیا یاریگر مردم رنج کشیده بوده و همواره بر دفاع از حقوق انسانها تاکید می کند.
مولوی محمد علی شهنوازی افزود: مردم مظلوم میانمار در روزهای اخیر و سالهای گذشته سختی های بسیاری دیده اند که امیدواریم با بیدار شدن نهادهای حقوق بشری، سازمان ملل، مدعیان دفاع از حقوق انسانها، بیداری و اتحاد سران کشورهای اسلامی و ملتهای شجاع و مجاهدان راه حق و عدالت بتوانند در آینده روزهای آسانی را سپری کنند و آرامش و امنیت به منطقه آنها بازگردد.
وی بیان کرد: حفظ وحدت و همدلی و همبستگی در میان مسلمانان از رمزهای بسیار مهمی است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی باشد.
مولوی شهنوازی حفظ دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را برای کشورمان با اهمیت خواند و گفت: باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با هدف مقابله با ظلم ظالمان و نجات مظلومان از چنگ مستکبران و جنایتکاران در جامعه اسلامی نهادینه شود.
خطیب این هفته نماز جمعه در مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم گفت: اثرات و جاذبه ها در دنیا زیاد است که انسان را از یاد خدا غافل و گمراه می گرداند.
مولوی محمد شهنوازی افزود:  پیامبر اسلام (ص) فرموده اند؛ بهترین راه برای دوری از اثرات بد، همنشین و همراه خوب است.
وی بیان کرد: به گفته امام محمد غزالی از انسان احمق، بد اخلاق، فاسق، اهل بدعت و حریص بر مال دوری کنید که این افراد در انسان اثر بدی می گذارد و انسان را از آخرت دور و سبب هلاکت می شود.


انتهای پیام/

نظر شما