شناسهٔ خبر: 21377029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رقابت های کشتی پهلوانی کشور در اسلام آبادغرب آغاز شد

سالار احمدزاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: رقابتهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور با عنوان یادواره شهیدان 'داریوش ریزوندی و محمود شهبازی'

صاحب‌خبر - سالار احمدزاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: رقابتهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور با عنوان یادواره شهیدان 'داریوش ریزوندی و محمود شهبازی' برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این رقابت ها در روزهای 22 و 23 شهریور در مجموعه ورزشی شهید شهبازی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می شود.
احمدزاده با بیان اینکه در رقابت های کشتی پهلوانی کشور بیش از 50 کشتی گیر از استان های مختلف کشور حضور دارند، افزود: مسابقات در 2 رده سنی برگزار می شود.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رده سنی اول از 19 تا 31 سال و رده سنی دوم از 31 تا 40 سال خواهد بود.
وی ادامه داد: رقابت های کشتی پهلوانی در اوزان 60 کیلوگرم، 70 کیلو، 80 کیلو، 90 کیلو و 90+ کیلوگرم برگزار می شود.
احمدزاده در پایان گفت: مسابقات در 2 بخش تیمی و هنرهای انفرادی پهلوانی و زورخانه ای برگزار و تماشای آن برای علاقه مندان رایگان خواهد بود.
شهید 'داریوش ریزوندی' از ورزشکاران کرمانشاهی رشته کشتی به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 1396 انتخاب شده است و قرار است مهرماه امسال یادواره این شهید والامقام با حضور مسئولان کشوری و استانی در زادگاهش واقع در اسلام آبادغرب برگزار شود.
شهید ریزوندی که در مسابقاتی نظیر آموزشگاه های کشور و رقابت های خانه کارگر مقام اول را کسب و در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی نیز به عضویت تیم ملی درآمده بود، دهم مهر 1361 در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید محمود شهبازی از شهدای شهرستان اسلام آباد غرب نیز در سالهای 1356، 1357 و 1360 در رقابت های جام جهان پهلوان تختی موفق به کسب مقام شد.
وی که همراه همیشگی شهید ریزوندی بود در پاییز سال 1361 و در عملیات مسلم بن عقیل هنگامی که نارنجک بعثیون وسط رزمندگان پرتاب شد، برای در امان ماندن دیگران خود را به روی آن پرتاب کرد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان اسلام آبادغرب در 50 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما