شناسهٔ خبر: 21375738 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهدای منا در قم برگزار شد

ابنا / ابنا

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا امشب با حضور جمعی از مسئولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و در حاشیه این مراسم از برخی از خانواده‌های شهدای منا با اهدا هدایایی تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا امشب با حضور جمعی از مسئولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و در حاشیه این مراسم از برخی از خانواده‌های شهدای منا با اهدا هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی خاطرنشان کرد: نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از زائران خانه خدا که برای انجام مناسک حج در منا حضور یافته بودند با وضعیت بسیار نامناسب، زبانی خشکیده و جگری سوخته جان باختند در حالی که متولیان حج در قبال این حادثه بزرگ از اظهار همدردی با خانواده‌های آنها هم دریغ کردند.

«حجت‌الاسلام حسینی خراسانی» با بیان اینکه باید از حادثه منا به عنوان یک تجربه برای امت اسلامی استفاده کنیم، ادامه داد: هر چند از دست‌اندرکاران مراسم و شخصیت‌های مختلف که در طول سال یاد و خاطره شهدای منا را یادآور می‌شوند، تقدیر می‌کنیم اما امیدواریم از تجربه حادثه منا بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، اجرای گروه سرود با حضور نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.

...............
پایان پیام/ 313

نظر شما