شناسهٔ خبر: 21375244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیش بینی اعتبار 10 میلیارد ریالی برایساماندهی سایت زباله عجب شیر

به گزارش ایرنا، رضا رحمت اللهی روز پنجشنبه در کارگروه پسماند این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، رضا رحمت اللهی روز پنجشنبه در کارگروه پسماند این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ است که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط‌ زیستی را بر طرف کرد.
وی با بیان اینکه راه اندازی دغدغه اصلی مسؤولان برای حفاظت از محیط زیست است افزود: شهرداری باید برای تفکیک و جمع آوری زباله از مبدا و جداسازی زباله های بیمارستانی اقدامات لازم را انجام دهد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته فقط دفن زباله صورت گرفته و اقدامی علمی و اساسی در این مورد صورت نگرفته است و قابل بحث و بررسی است.
رحمت اللهی از تولید روزانه 32 تن زباله در این شهرستان خبر داد و گفت: دفن غیر اصولی زباله در شهرستان سبب شده به محض وزش باد کیسه‌های پلاستیکی در محیط زیست پراکنده شده و منظره ای زشت ایجاد کنند.
وی خواستار راه اندازی دستگاه دفع پسماند بیمارستانی در شهرستان شد و افزود: شبکه بهداشت شهرستان عجب شیر باید با تامین اعتبار مورد نیاز دستگاه دفع پسماند را راه اندازی کند.
وی تاکید کرد: بحث جمع‌ آوری زباله‌ های مسیرهای هدف گردشگری نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام

نظر شما