شناسهٔ خبر: 21373811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار صبح جمعه از پایگاه شکاری - ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به بنگلادش ارسال شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز جمعه در حاشیه آیین ارسال این محموله امدادی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله نخست ارسال کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای مسلمانان روهینگیای میانمار حدود 40 تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک فروند هواپیمای باری به بنگلادش ارسال می شود.
وی با اشاره به عدم همکاری کشور میانمار در تحویل این محموله کمک های انساندوستانه برای توزیع در بین مسلمانان  روهینگیایی گفت: این محموله امدادی با حمایت و رایزنی های سفارت کشورمان در بنگلادش و پشتیبانی جمعیت هلال احمر این کشور در میان آوارگان میانماری که در اردوگاه های اسکان اضطراری این کشور مستقر هستند توزیع می شود.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش بینی ارسال 150 تن از اقلام امدادی و بشر دوستانه برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی هلال احمر به همراه نخستین محموله کمک های بشر دوستانه کشورمان، یک تیم ارزیاب عالی متشکل از دبیر کل جمعیت هلال احمر و معاون وزیر امور خارجه برای ارزیابی آخرین وضعیت اسکان، بهداشت و تغذیه مسلمانان روهینگیای میانمار در این سفر حضور دارند تا پس از انجام ارزیابی اولیه و ثانویه نسبت به ارسال محموله های دیگر نیز اقدام خواهد شد.
سلیمی همچنین از آمادگی استقرار و ایجاد 400 دستگاه چادر امدادی خبر داد و گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی دارد تا همراه با ارسال چادرهای امدادی، تیم های اسکان اضطراری و موقت را نیز به کشور بنگلادش اعزام کند تا این گروه های تخصصی امدادرسان نسبت به اسکان اضطراری آوارگان مینماری با احداث اردوگاههای امدادی در این کشور اقدام کنند.
وی با اشاره به امکان برپایی بیمارستان صحرایی با تمامی تجهیزات برای مردم میانمار در کشور بنگلادش، اضافه کرد: در صورت انجام هماهنگی های لازم با کشور بنگلادش، این بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.
 
 پس از دستور رئیس جمهوری، کارگروهی در جمعیت هلال احمر به منظور کمک رسانی به مسلمانان میانمار تشکیل شد. 
ابتدا قرار بود این محموله امدادی ایران به صورت مستقیم به کشور میانمار ارسال شود که با مخالفت مسئولان این کشور مواجه شد. 
اکنون قرار است این محموله ابتدا به کشور بنگلادش ارسال شود و سپس در اختیار مسلمانان آسیب دیده در میانمار قرار بگیرد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دستکم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگیایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است. اقای رحیم پور معاون اسیا اقیانوسییه وزارت خارجه برای رایزنی های دیپلماتیک و ارزیابی شرایط با هدف استمرار کمک های بشردوستانه در صدر این هیّئت قرار دارد.
 
ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم ارسال کمک های ایران به مسلمانان روهینگیا +فیلم
 

نظر شما