شناسهٔ خبر: 21373548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح نظام باشگاه داری به زودی در وزارت ورزش و جوانان نهایی می شود

به گزارش ایرنا، غلامرضا شعبانی بهار روز چهارشنبه در همایش تجلیل از باشگاه های برتر فرهنگی ورزشی در تالار شهیدان نژاد فلاح در کرج، افزود: این طرح با هدف حمایت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، غلامرضا شعبانی بهار روز چهارشنبه در همایش تجلیل از باشگاه های برتر فرهنگی ورزشی در تالار شهیدان نژاد فلاح در کرج، افزود: این طرح با هدف حمایت از باشگاه داران هم اکنون در وزارتخانه در حال نهایی شدن است، کار کارشناسی آن انجام شده و برنامه این است که در سال جاری مصوبه آن را از دولت بگیریم.
وی اضافه کرد:با تصویب شدن این طرح یک نظام جامع و کامل حمایتی و نظارتی از باشگاه ها اعمال می شود.
شعبانی بهار ادامه داد:ارایه تسهیلات بانکی به باشگاه داران، معافیت های مالیاتی و قراردادن 20درصد از فضاها با مساعدت شهرداری ها به کسانی که می خواهند باشگاه ورزشی جدید را ه اندازی کنند از جمله مواردی است که در لایحه نظام باشگاه داری دیده شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد:با تصویب این طرح بخش عمده ای از حمایت های مورد انتظار باشگاه داران محقق می شود.
شعبانی بهار در ادامه گفت:یکی از بازوان اصلی توسعه ورزش به صورت همگانی، قهرمانی و حرفه ای و در واقع ارکان و بازوان اصلی توسعه باشگاه ها هستند.
وی با بیان اینکه باشگاه ها نقش اصلی در نهادینه کردن ورزش در کشور دارند، افزود: هم اکنون 20هزار باشگاه ورزشی در کشور وجود دارند که از این تعداد حدود 2هزار باشگاه فاقد مجوز هستند.
معاون وزیر ورزش اضافه کرد: باشگاه های ورزشی فاقد مجوز در کشور شناسایی شده اند و در حال دریافت مجوز هستند.
شعبانی بهار ادامه داد:در مجموع باشگاه ها علاوه بر اینکه در توسعه ورزش تاثیر دارند بار سنگینی از دوش دولت برداشته و نقش اجرایی و تصدی گری دولت را نیز کاهش می دهند.
وی گفت: تحقیقات ما در سراسر کشور نشان داده ارتباط مستقیمی بین کیفیت خدماتی که در باشگاه ها به مردم ارایه می شود و رضایتمندی مردم وجود دارد که خوشبختانه اکثر باشگاه ها در سراسر کشور توانسته اند این رضایتمندی مردم را کسب کنند.
شعبانی بهار افزود:علاوه بر این باشگاه ها توانسته اند اشتغالزایی داشته باشند که این سبب شده تا دولت و وزارت ورزش و جوانان حمایت از باشگاه ها راکه به کمک دولت و ورزش آمده اند دربرنامه های خود قرار دهد.
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان درادامه به بودجه های استانی اشاره و گفت:یک هزار و 200باشگاه ورزشی دراستان وجود دارد که از این تعداد 600باشگاه در کرج است.
وی ادامه داد:این رقم معادل شش درصد باشگاههای کل کشور است که نشان از استقبال خوب مردم این استان از باشگاهها و رضایتمندی ٲنها است.
شعبانی بهار با بیان اینکه این روند رضایتمندی رو به افزایش است اظهار داشت:با حمایت های دولت در ٱینده ای نه چندان دور بخش عمده ای از وظابف وزارت ورزش و دولت به باشگاه ها موکول میشود.
معاون وزیر ورزش وجوانان در ادامه به بودجه استان ها اشاره و گفت:بودجه های استان هااز سال گذشته متناسب با برنامه و ظرفیت دولت اختصاص داده شده و درسال جاری این میزان در همه بخش های بودجه وزارت ورزش 10درصد افزایش داشته ایم.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام

نظر شما