شناسهٔ خبر: 21371543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد جانباختگان فاجعه منا در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: زائران بیت الله الحرام در شرایطی که در نورانی ترین حالت یعنی احرام

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: زائران بیت الله الحرام در شرایطی که در نورانی ترین حالت یعنی احرام قرار داشتند، دچار یک حادثه هولناک، غم انگیز و تاسف بار شدند که منجربه جانباختن حدود هشت هزار و 500 تن از آنها شد، که از این تعداد 464 تن ایرانی بودند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی با بیان این که زائرانی که برای انجام مناسک حج در سرزمین منا حضور پیدا کرده بودند، با وضعیتی بسیار غم انگیز جان خود را از دست دادند، افزود: متولیان برگزاری حج در قبال این حادثه غم بار بزرگ انسانی، حتی از اظهار همدری با خانواده های داغدار نیز دریغ ورزیدند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه ساله ملت انقلابی ایران و مسئولان نظام اسلامی با برپایی مراسم های یاد بود، یاد و نام شهیدان منا را زنده نگه می دارند، افزود: از این حادثه باید هم درس عبرتی بیاموزیم و هم به عنوان یک ظرفیت و فرصت برای امت مظلوم اسلامی از آن استفاده و بهره برداری کنیم.
حسینی خراسانی با انتقاد از حکومت عربستان گفت: رژیم آل سعود به عنوان مسئول برگزارکننده کنگره عظیم حج این فرصت مغتنم را هدر داده و از آن استفاده شایسته و بایسته به نفع اسلام، دین، قرآن و امت اسلامی نمی کند و مدام فرصت ها را سوزانده و تفرقه و اختلاف افکنی را گسترش می دهد.
وی افزود: سیاست بازان مکار و حیله گر، امت اسلامی را به خود مشغول کرده و ثروت و سرمایه های آنها را ضایع نموده و بدون تحمل کمترین ضرر و زیان برادر کشی امت اسلامی را نظاره می کنند.
این مراسم به همت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ترتیب یافته بو، و طی آن از خانواده های چند تن از شهیدان و قربانیان حادثه منا تجلیل شد.
در روز دوم مهرماه سال 94 که مصادف با عید سعید قربان بود، هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی، جمع زیادی از زائران ایرانی و خارجی بر اثر ازدحام، جان خود را از دست دادند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

نظر شما