شناسهٔ خبر: 21371109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با وزیر حج عربستان سعودی

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با دكتر محمد صالح بنتن، وزیرحج عربستان سعودی درمكه مكرمه دیدار و گفتگو كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار كه بیش از یك ساعت به طول انجامید، در رابطه با ویژگی های حج امسال، میزان موفقیت در تحقق بندهای توافقنامه امضا شده بین دو كشور و لزوم تسریع در نهایی كردن امور مربوط به دو حادثه بزرگ مسجدالحرام و منا در سال 94 مطالبی را بیان كرد.

قاضی عسکر افزود: در سال های اخیر در جمهوری اسلامی ایران طرح های مختلفی در حوزه آموزش و توجیه حجاج به اجرا در آمده ، بیش از هزار جلد كتاب و اثر به چاپ رسیده و در رابطه با مسایل اجرائی نیز بلافاصله پس از موسم حج آسیب شناسی صورت می گیرد كه انشاءالله پس از نهایی شدن ، كاستی ها و پیشنهاد ها را به شما منعكس خواهیم كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت در ادامه اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ، ما حج را كانون وحدت امت اسلامی می دانیم و طرح مسایل فرقه ای و مذهبی و دامن زدن به اختلافات را خلاف فلسفه حج دانسته و حضور گسترده حجاج ایرانی در نمازهای جمعه و جماعات اهل سنت نیز خود گواه بر این مدعاست.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر افزود: هم اكنون كه بحمدالله حج به آرامی و خوبی برگزار شد باید بستر را برای انجام یك توافق پایدار و مستمر در زمینه حج وعمره فراهم كنیم و با همكاری های مشترك گام های بلندی برای موفقیت هرچه بیشتر در آینده برداریم.

در ادامه این دیدار دكترمحمد صالح بنتن، وزیر حج عربستان سعودی از تلاش های صورت گرفته در رابطه با آموزش و توجیه حجاج و اطلاع رسانی بموقع به آنان و اجرای توافق های انجام شده تشكر كرد و اظهار داشت: من خود در فرودگاه مدینه از نزدیك شاهد روند ورود حجاج ایرانی بودم و با برخی از آنها نیز گفتگو كردم.

وی گفت: بحمدالله با همكاری شما حج به خوبی برگزار شد و ما تمامی تلاش خود را بكار گرفتیم تا امنیت و آرامش تمامی حجاج، از جمله حجاج ایرانی تامین گردد و از اینكه هم اكنون آنان بدون دغدغه خاطر، آرام آرام به كشورشان باز می گردند بسیار خرسندم.

نظر شما