شناسهٔ خبر: 21369446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشت بیش از 12 هزار زائر ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران/ دفن ٧ پيكر زائر ايرانی در سرزمين وحی

مهم ترین اخبار سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

بازگشت بیش از 12 هزار زائر ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران/ دفن ٧ پيكر زائر ايرانی در سرزمين وحیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 بازگشت بیش از 12 هزار زائر ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران

محمدی رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون بیش از 12 هزار نفر از حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند و فرآیند بازگشت به طور جد و با دقت ادامه دارد.

بازگرداندن 60 زائر بد حال به کشور

درودی رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه گفت: در حال حاضر 22 زائر در بیمارستان مکه مکرمه و 14 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند و طی چند روز گذشته حدود 60 بیمار نیازمند خدمات رسانی فوری در مکه از طریق فرودگاه جده به ایران منتقل شدند و با توجه به اینکه برخی از بیماران در کاروان ها همراه داشتند، تلاش کردیم تا برای رفاه حال آن ها، همراهانشان مانند همسر، فرزند و یا سایر بستگان هم با همان پرواز به کشور منتقل شوند.

انتقال ترانزیت زائران از مکه متوقف شد

اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه منوره اظهار کرد: انتقال ترانزیت زائران از مکه مکرمه به مدینه منوره و عزیمت آن‌ها از طریق فرودگاه این شهر، با شروع پرواز‌های «مدینه بعد» متوقف شد.

 61هزار زائر ایرانی هنوز در سرزمین وحی هستند

ابراهیم اسداللهی مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: تعداد افراد حاضر در مکه 49 هزار و 750 نفر و همچنین تعداد زائران حاضر در مدینه 11 هزار و 666 نفر است که جمع این تعداد از حجاج به 61 هزار و 416 زائر می‌رسد.

 علت فوت 23 زائر ایرانی در حج 96 اعلام شد

پيرحسين كوليوند معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه در حج امسال 23 تن فوت شدند، گفت: همه این زائران بر اثر ایست قلبی و بیماری ریوی فوت شده اند.

 دفن ٧ پيكر زائر ايرانی در سرزمين وحی

‎معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: تاکنون 26 زائر ایرانی که اکثر آنان کهنسال بودند، به علت بیماری‌های قلبی فوت کرده اند که ‎از این تعداد؛ پیکر‌ 11 تن از زائران فوت شده به ایران منتقل شده و7 نفر نیز در سرزمین وحی به خاک سپرده شده‌اند.

انتهای پيام/

نظر شما