شناسهٔ خبر: 21369235 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پر استرس ترین، کم استرس ترین و امن ترین شهرهای جهان کجا هستند؟+معیار تقسیم بندی

مطالعه تازه ای پراسترس ترین و کم استرس ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی را مشخص کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سلامت- معیار این بررسی سطح ترافیک، کیفیت حمل و نقل عمومی، درصد فضاهای سبز، وضعیت مالی شهروندان از جمله میزان بدهی، سلامت جسمی و روانی و ساعات تابیدن نور خورشید در طول سال بوده اند.

به گزارش آفتاب نیوز،  از ۱۵۰ شهر رتبه بندی شده چهار شهر از ده شهر برتر که جزو کم استرس ترین شهرها بوده اند در کشور المان واقع شده اند. منطقه جنوبی اشتوتگارت در صدر است و هانوفر در جایگاه سوم و مونیخ در جایگاه پنجم و هامبورگ در کنار گراتس اتریش در جایگاه نهم قرار دارند. کشور کوچکتر لوکزامبورگ با ۶۰۰ هزار جمعیت اما یکی از ثروتمندترین نقاط جهان از نظر پایین بودن میزان استرس در جایگاه بالایی قرار گرفته است. برن سوئیس در رتبه بالای جهانی است و بوردو فرانسه در جایگاه ششم و ادینبرگ بریتانیا در جایگاه هفتم قرار دارند. سیدنی استرالیا نیز در زمره کم استرس ترین شهرهاست و رده جایگاه هشتم قرار گرفته و تنها شهر غیر اروپایی است که در این فهرست قرار دارد. 

این مطالعه توسط موسسه ای بریتانیایی با عنوان «زیپ جت» صورت گرفته است. در این بررسی ده ها عامل مرتبط با ۱۵۰ شهر جهان در حوزه سطوح الودگی، رفاه شهروندان و زیر ساخت ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند.  

در این بررسی اشاره شده که اشتوتگارت عاری از دغدغه برای ساکنان اش بوده اقتصاد محلی قوی ای دارد خانه های لوکس و خودروهایش پورش و مرسدس بنز است و بالاترین درصد فضاهای سبز را نیز به خود اختصاص داده است و سرشار از تپه ها و تاکستان ها است. 

لوکزامبورگ نیز پس از کویت کمترین تراکم حمیت را دارد و سیدنی و ملبورن نیز در جایگاه ششم و هفتم فضاهای شهری نسبتا با تراکم پایین تری قرار دارند. المان و فرانسه در شهرهای مختلف اش پایین ترین سطح ترافیک وجود دارد. در رده بندی امنیتی یکی از امن ترین مناطق جهان ابوظبی بوده است و پس از آن اوزاکا ژاپن قرار دارد.

 از نظر کمترین الودگی هوا میامی، سیاتل و ونکوور در ایالات متحده و کانادا در جدول بهترین مکان ها قرار گرفته اند و بوستون در این زمینه پیشتاز است. از نظر درامد سرانه شهروندان مونیخ پس از لوگزامبورگ، سیدنی و موناکو بهترین وضعیت را دارد.

 از نظر امنیت اجتماعی یونان بهترین رتبه را کسب کرده است. لوکزامبورگ، بوردو و گراتس از نظر سلامت روان ساکنان بهترین وضعیت را در میان ساکنان مناطق مختلف جهان دشته اند. 

متاسفانه تهران در این رتبه بندی در جایگاه ششم از نظر پراسترس ترین شهرهای جان برای ساکنان اش قرار گرفته است. 

کم استرس ترین و پراسترس ترین شهرهای جهان: 
کم استرس ترین 
۱-اشتوتگارت، المان 
۲-لوکزامبورگ، لوکزامبورگ 
۳-هانوفر، المان 
۴-برن، سوئیس
۵-مونیخ، المان 
۶-بوردو، فرانسه
۷-ادینبرگ، بریتانیا 
۸-سیدنی، استرالیا
۹-گراتس، اتریش
پراسترس ترین شهرهای جهان: 
۱-بغداد، عراق
۲-کابل، افغانستان
۳-لاگوس، نیجریه
۴-داکار، سنگال
۵-قاهره، مصر
۶-تهران، ایران 
۷-داکا، بنگلادش
۸-کراچی، پاگستان
۹-دهلی نو، هندوستان
۱۰-مانیل، فیلیپین

برچسب‌ها:

نظر شما