شناسهٔ خبر: 21369118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

با تشریح چگونگی رساندن محموله ایران به آوارگان روهینگیایی عنوان شد

دریافت کمک‌های نقدی برای مسلمانان میانمار به شماره ۹۹۹۹۹ در تمام بانک‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: پس از دریافت مجوزها برای ارسال محموله نخست ایران برای مسلمانان میانمار، ما در قالب تیم ارزیاب به همراه تنی چند از مسئولان وارد شهر داکا می‌شویم و از آنجا و با پیمودن مسیری ۱۵۰ کیلومتری به محل تجمع آوارگان خواهیم رفت.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت ارسال کمک های هلال احمر ایران برای مسلمانان میانمار اظهار داشت: بارگیری 40 تُن محموله غذایی، دارویی و زیستی انجام شده است و منتظر دریافت مجوزهای پروازی از سوی کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش هستیم.

هیچ کشوری حضور فیزیکی در میانمار نخواهد داشت جزء ایران

وی درباره حضور دیگر کشورها برای کمک رسانی به مسلمانان میانمار توضیح داد: دیگر کشورها بیشتر کمک های خود را ارسال می کنند و حضور فیزیکی نخواهند داشت و این ایران است که درصدد است تا حضور فیزیکی و امدادی داشته باشد.

چگونگی رسیدن مسئولان ایرانی به آوارگان روهینگیایی

رئیس سازمان امداد و نجات درباره چگونگی ورود ایران برای کمک به مسلمانان میانمار و رساندن کمک ها به دست آوارگان عنوان کرد: در صورت دریافت مجوزهای لازم برای ارسال محموله نخست ایران برای مسلمانان میانمار، ما در قالب تیم ارزیاب به همراه تنی چند از مسئولان دیگر وارد شهر داکا می شویم و از آنجا و با پیمودن مسیری 150 کیلومتری به سمت محل تجمع آوارگان خواهیم رفت و در آنجا وضعیت استقرار بیمارستان صحرایی و اردوگاهها را بررسی خواهیم کرد.

دریافت کمک غیرنقدی نداریم

سلیمی با اشاره به اینکه محموله نخست کمک های ایران 40 تُن است و 120 تُن محموله دیگر که جدا از اقلام غذایی، دارویی و زیستی است؛ ملزومات برپایی بیمارستان صحرایی و اردوگاه نیز ارسال خواهد شد، بیان داشت: به دلیل درخواست های مکرر مردمی برای اهدای کمک به مسلمانان میانمار، جمعیت هلال احمر شماره حساب 99999 واریزی در تمام بانک های کشور را اعلام کرده است و از اهدای کمک های غیر نقدی فعلاً پرهیز شود.

بهداشت، غذا و سرپناه؛ بیشترین مشکل مسلمانان روهینگیایی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت بهداشت، غذا و سرپناه آوارگان روهینگیایی وخیم است و بیشتر کمک های ما نیز متمرکز بر خدمات به این مسلمانان از جمله کودکان آنها است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما