شناسهٔ خبر: 21369014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

350 میلیارد دلار، برآورد بازار جهانی نانوپزشکی در سال 2025

بازار کلی نانوفناوری برای 10 سال آینده حدود هزارمیلیارد دلار پیش بینی شده، این درحالی است که برآوردها نشان می دهد بازار جهانی نانوپزشکی در سال 2025 میلادی 350میلیارد دلار خواهد بود

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>عضو گروه علوم پایه پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید براهمیت حوزه نانوپزشکی گفت: بازار کلی نانوفناوری برای 10 سال آینده حدود هزارمیلیارد دلار پیش بینی شده، این درحالی است که برآوردها نشان می دهد بازار جهانی نانوپزشکی در سال 2025 میلادی 350میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمهدی رضایت روز پنجشنبه در آیین تقدیر از دانشجویان رتبه برتر آزمون جامع علوم پزشکی(Medical science) اظهار کرد: اکنون حدود 34 هزار نفر در کشور در حوزه فناوری نانو در مقاطع مختلف به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به فعالیت 65 دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه نانو، افزود: اکنون 24 دانشگاه کشور در مقاطع دکترای تخصصی نانو مشغول فعالیت هستند.

رضایت با اشاره به تولید 350 محصول نانو شناسنامه دار در کشور که ۱۰۰ محصول از این تعداد در حوزه سلامت است، گفت: در حال حاضر ۱۵۷ شرکت بزرگ و کوچک در کشور به بیش از ۲۰ کشور دنیا محصولات نانو صادر می کنند.

وی با تاکید بر نقش پراهمیت نانو در حوزه پزشکی اظهار کرد: این نقش به اندازه ای است که از ۳۵۰ محصول شناسنامه دار نانو در کشور حدود ۱۰۰ محصول مربوط به حوزه پزشکی است.

رضایت با اشاره به استفاده علوم نانو از سوی پژوهشگران کشور به منظور تولید برخی داروهای گران و غیرقابل دسترس بیماران سرطانی، تصریح کرد: قیمت این داروها بیش از یک میلیون تومان بود که در حال حاضر به حدود ۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ محصول نانو مورد تایید وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، افزود: از این تعداد پنج محصول مربوط به نانودارو است.

در آئین تقدیراز دانشجویان رتبه برتر آزمون جامع علوم پزشکی که با حضور جمعی از اعضای پیوسته و وابسته فرهنگستان علوم پزشکی و استادان علوم پزشکی کشور در سالن غدیر فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، از 67 نفر از دانشجویان رتبه نخست امتحانات جامع علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شهریور و اسفندماه 1395 با اهدای لوح تجلیل شد.

نظر شما