شناسهٔ خبر: 21368929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تحریف قیام مسالمت آمیز مردم بحرین در کتب درسی

دولت بحرین بخشی در کتاب های درسی دانش آموزان این کشور اضافه کرده و از طریق آن ضمن تحریف وقایع مسالمت آمیز اعتراضی شیعیان بحرین، نظامیان رژیم آل خلیفه را شهید نامیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حکومت بحرین اقدام به اضافه کردن درسی تحت عنوان «شهداء الواجب/ شهدای انجام وظیفه» به کتاب «المواطنه/ شهروندی» کلاس ششم ابتدایی این کشور کرد که در آن انقلاب۱۴ فوریه مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱ اغتشاش توسط گروه های آشوبگر و ناقض حقوق بشر معرفی شده است و نقش نیروهای امنیتی در مقابله با مردم را ستوده و افسران پلیسی را که به ادعای حکومت در حین انجام وظیفه و مقابله با مردم  کشته شده اند شهید خطاب نموده است.

در این درس با آوردن تصاویری انحرافی سعی شده انقلابیون بحرین افرادی اهل خشونت و تخریبگر معرفی شوند که به ممتلکات شخصی و عمومی تجاوز نموده و از اطفال نیز برای رسیدن به مقاصد خود و اختلال در نظم بحرین سواستفاده نموده اند. همچنین در این درس بدون هیچ اشاره ای به گزارش گروه حقیقت یاب بین المللی «بسیونی» که اعمال عنف و خشونت مفرط و قتل مردم و شکنجه زندانیان تا حد مرگ را توسط نیروهای امنیتی بحرین تایید کرده است، به موارد کذبی اشاره شده که گزارش «بسیونی» و یا ادله بسیار دیگری آنها را صریحا رد نموده اند، مانند قطع زبان یک موذن توسط نیروهای مردمی و یا قتل افسران پلیس. 

یکی از اهداف این درس آشنایی دانش آموزان با نقش صندوق پادشاهی برای حمایت از خانواده های نیروهای پلیس که در حال انجام وظیفه کشته شده اند بیان شده است. جالب این است تابعیت برخی که از  افسران پلیس ادعایی اماراتی، پاکستانی و یمنی ست که اثباتی بر غیر بومی بودن نیروهای نظامی بحرین است و سوال اینجاست دانش آموز بحرینی از این درس و کتاب چگونه پایه و اساس «شهروندی» و «وفاداری به حکومت» را خواهند آموخت؟

کودکانی که در سال تحصیلی جدید والدینشان در زندان اند

سال تحصیلی جدید در حالی در بحرین آغاز شد که بسیاری از دانش آموزان بحرینی از همراهی پدر یا مادر و یا هر دو آنان محروم بوده و والدینشان به اتهامات سیاسی و به خاطر نظرات منتقدانه نسبت به حکومت آل خلیفه یا به شهادت رسیده اند یا در زندان بسر میبرند.

به همین مناسبت مردم و فعالان بحرین در شبکه های اجتماعی اقدام به نشر تصاویر فرزندان شهدا و زندانیان سیاسی در آغازین روزهای مدرسه و محروم از والدین خود نمودند.

همچنین چند تن از بانوان در بند از جمله مدافع حقوق بشر «ابتسام الصایغ» با انتشار نامه هایی از زندان از فرزندان خود وتمامی دانش آموزان بحرین خواستند در راه اصلاح و ساختن آینده کشورشان ثابت قدم باشند و در این راه هر دشواری ای از جمله دوری از والدینشان را به سبب زندان یا شهادت با صلابت تحمل کنند و در راه علم آموزی مجدانه بکوشند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما