شناسهٔ خبر: 21368805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

وزیر آموزش و پرورش با ثبت‌نام ۳۷۰ هزار دانش‌آموز افغان به قول خود عمل کرد/ماجرای توئیت «بطحایی» و موج تحسین مهاجرین افغان

وزیر آموزش و پرورش در جدیدترین توئیت خود نوشته که با ثبت‌نام ۳۷۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی و خارجی به وعده خود عمل کرده، وی همچنین از تلاش‌ها برای حل مشکل سایر دانش‌آموزان افغان خبر داده که این اقدام وی موجی از تحسین میان مهاجرین را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در توئیتر خود نوشت: به قول خود عمل کردم و 370 هزار دانش آموز افغانستانی و خارجی از مهر جانماندند.

وی در ادامه با اشاره به احتمال جاماندن تعداد اندک دیگری از دانش آموزان غیرایرانی از تحصیل تاکید کرد: تلاش ها ادامه دارد تا آن عده ای که نتوانسته اند در این مدت مدارک(کارت ویژه حمایت تحصیلی) دریافت کنند هم از مهر جانمانند.

این درحالیست که چندی پیش کمپینی در توئیتر با هشتگ #ازمهرجانمانند در حمایت از حق تحصیل دانش آموزان مهاجر افغانستانی توسط کاربران ایرانی راه اندازی شد که به دنبال آن بطحایی در توئیتر خود نوشته بود که «تحصیل علم و دانش در هر شرایطی حق تمام افراد است و تلاش می کنم تا دانش آموزان هیچ ملیتی از مهر جانمانند.»

توئیت امروز وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت نام 370 هزار دانش آموز افغان و وعده برای پیگیری ثبت نام جاماندگان تا این لحظه بازتاب های گسترده ای میان کاربران ایرانی و افغانستانی شبکه های مجازی داشته است و همه این همراهی وزیر را اقدامی تحسین برانگیز عنوان کرده اند.

گفتنی است به دنبال این خبر بطحایی از سوی دفاتر کفالت اعلام شده که در هفته آینده به مدت چهار روز مجددا برگه های حمایت تحصیلی ویژه دانش آموزان فاقد مدرک جهت تحصیل در مدارس دولتی صادر می شود.

امسال سومین سالی است که با فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب، دانش آموزان افغانستانی فاقد مدرک معتبر اقامتی به طور رایگان در مدارس دولتی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام می شوند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما