شناسهٔ خبر: 21368626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قشقاوی: تنها راه برون رفت از بحران‌های جهانی توجه به منش و سیره ائمه است

نمایندگی مازندران

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: جهان از پنج بحران بزرگ رنج می برد که تنها راه برون رفت از آن توجه ویژه به توجه به رفتار و منش و سیره ائمه به ویژه حضرت علی (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا مازندران، حسن قشقاوی در نخستین پیش همایش علمی تخصصی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر گفت: در جهان امروز بشر به توفیقات فراوانی در زمینه علم، دانش و تکنولوژی دست یافت که این امر موجب افتخار است زیرا اندیشمندان جهانی زیرساخت های لازم را برای رفاه زندگی بشر فراهم کردند.

وی افزود: فلسفه بعثت نبوی تجلیل اخلاق است که بدانیم در جهان امروز با پنج بحران جدی مانند کمبود اخلاق مواجه است که جوانع جهانی سعی کردند در قالب قوانین جایگزینی برای اخلاق پیدا کنند اما نظم اجتماعی نمی تواند این گوهر  اخلاقی را اجرا کند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه جنگ طلبی را دومین بحران جوامع امروز بشری دانست و تصریح کرد: در این زمینه جنگ افزار هسته ای روز به روز درحال گسترش است که راجع به حقوق بشر صحبت می شود اما صلح پایدار چیزی گفته نمی شود و همچنین  در جهان هیچ کنوانسیونی در جهان برای جلوگیری از جنگ نداریم که رویکرد مبانی فکری دردهکده جهانی ایجاد صلح پایدار طبق مبانی فکری حضرت علی (ع)است.

وی خاطرنشان کرد: از بحران دیگر در جهان خانواده است که دشمن تلاش دارد با ماهواره و سریال، تلگرام و عالم مجازی جامعه ما را به نابودی بکشانند که حجاب و عفاف نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده دارند و دستورات فقهی برای تقویت بنیان خانواده است که باید در دهکده جهانی سیره علوی در جهان پیاده شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه  گفت: بحران چهارم دنیای امروز بی عدالتی شکاف فقر و غنا، مستضعف و مستکبر، شمال و جنوب است که بایداین‌ بحران عظیم اجتماعی را با بهره گیری از عدالت مولی الموحدین در جهان عملی کنیم و همچنین بحران محیط زیست از بحران های دیگر در دنیای امروز است که در همه‌ این موارد باید از منش، رفتار و سیره اهل بیت ک امامت به ویژه حضرت علی (ع)استفاده کنیم.


انتهای پیام

نظر شما