شناسهٔ خبر: 21368423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالیت مساجد الگویی مبارزه با جنگ نرم در کاشمر

صاحب‌خبر -

سرهنگ علیرضا سازگار روز پنجشنبه در همایش ائمه جماعات و هیات امنای مساجد شهرستان کاشمر مسجد را نقطه حرکت و مبارزه با جنگ نرم دشمن توصیف و بیان کرد: مساجدی در سطح شهرستانها از سوی سازمان بسیج مستضعفان به ‌عنوان الگو در سطوح یک و دو تقسیم‌بندی و بین 100 تا 300 میلیون ریال به آنها اعتبار تخصیص یافته است.
وی افزود: امسال سهم کاشمر 16 مسجد الگویی بوده که از این تعداد 11 باب سطح دو، چهار باب سطح یک و یک باب الگویی است و فعالیت‌ آنها بر محوریت امام جماعت می باشد. دشمنان به نقش مساجد به‌ عنوان یک مرکز دینی و پایگاهی برای مبارزه پی برده‌اند و درصدد هستند با تخریب مساجد مانع از اقدامات و فعالیتهای این اماکن شوند.
فرمانده سپاه کاشمر ادامه داد: هماهنگی کامل بین ارکان مسجد، کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، تلاش برای حضور آحاد مردم در نماز جماعت، تلاش برای ارتقاء شاخصها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تشکیل صندوق خیریه برای کمک به محرومان و امر به ‌معروف و نهی از منکر، معرفتی و دفاعی، حضور مستمر بسیجیان در نمازهای جماعت، ارتباط مؤثر مساجد الگویی با نهادهای مرتبط، ظرفیت تشکیل گروههای جهادی و سازماندهی بسیجیان گردانهای بیت‌المقدس در مساجد از ملاکهای انتخاب و برنامه‌های فراروی مساجد الگویی است.
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: اگر بخواهیم مساجد را مرکز تفکر، تأمل، تصفیه روح، انس و الفت با خالق متعال قرار دهیم باید از تمام عواملی که ما را از این رسیدن به این موارد باز می‌دارد پرهیز کنیم.
حجت‌الاسلام محمد وفایی افزود: اگر حرکتها، برنامه‌ها و جلساتی که برگزار می‌کنیم منجر به ادامه مسیر اسلام، مکتب و خالق متعال شود راه درستی را پیموده‌ایم. امروز بر همه روشن شده که برخلاف همه طراحیها و حقه بازیهای استکبار جهانی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی و عظمت اسلام همه را خنثی کرده و تمامی نقشه‌های دشمن یکی پس از دیگری شکست‌ خورده است.
وی گفت: دشمن دنبال به انحراف کشاندن جوانان است. بدون شک مساجد فرصتهای بسیاری را برای جذب جوانان به محافل دینی و مذهبی فراهم می کنند که باید از آنها بهترین استفاده را داشته باشیم.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده

انتهای پیام /*

نظر شما