شناسهٔ خبر: 21368161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی کشور خبرد اد؛

رشد ۱۱۱ درصدی صادرات صنایع دستی کشور/ اصفهان قطب تولید و صادرات صنایع دستی است

مدیر کل صادرات و بازرگانی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به رشد ۱۱۱ درصدی صادرات صنایع دستی، گفت: هم اینک بیشترین میزان رشد در سبد صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به صنایع دستی و به ویژه هنرمندان اصفهانی اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ پویا محمودیان در آئین پاسداشت دومین سالگرد انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با اشاره به اهمیت صنایع دستی، اظهار کرد: اصفهان یکی از قطب های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی در کشور است.

مدیر کل صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه نهضتی برای صادرات صنایع دستی از چهارسال گذشته ایجاد شده است، تصریح کرد: صادرات صنایع دستی کشور با 111 درصد رشد به نسبت زمان مشابه خود در سال های 1388 تا 1392 از مرز 250 میلیون دلار در سال گذشته است.

وی با اشاره به نقش اصفهان در توسعه و ترویج صنایع دستی کشور تصریح کرد: هم اینک با تلاش های همه مسئولان و هنرمندان به ویژه هنرمندان اصفهان موفق شده ایم رشد خوبی در حوزه صادرات صنایع دستی داشته باشیم،.

محمودیان ادامه داد: بیشترین میزان رشد در سبد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور در کنار خشکبار، محصولات کشاوری و لبنی به صنایع دستی اختصاص دارد و در این میان صنایع دستی اصفهان با 334 درصد رشد، بیشترین میزان صادرات در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل صادرات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب های تولید و صادرات صنایع دستی کشور است، عنوان کرد: رشد صادرات صنایع دستی در چهارماه ابتدایی سال شکسته شد اما باید با همت مضاعف و تلاش بیشتر مسئولان سهم صادرات صنایع دستی تا پایان برنامه ششم توسعه را به 1 میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه به دنبال خروج صنایع دستی از بحران بوده ایم، عنوان کرد: ایرانیان در نمایشگاه های صنایع دستی حضور پررنگ تری نسبت به قبل داشته و میزان بازارچه های صنایع دستی با رشد 100 درصدی مواجه بوده است.

محمودیان ادامه داد: تنوع و نوآوری بازارهای جهانی را آماده استقبال از صنایع دستی ایرانی می کند.

انتهای پیام/

نظر شما