شناسهٔ خبر: 21368156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه:

جمهوری اسلامی ایران، اسلام را به نسخه‌ای برای اداره بشر تبدیل کرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شرایط و وضعیت کنونی منطقه و جایگاه ایران در تحولات آن گفت: بحمدالله با درایت ، دوراندیشی و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا شاهد تبدیل شدن تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت هستیم که پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر ایادی استکبار در سوریه و عراق از آن جمله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی سعیدی در جمع ائمه جمعه و جماعات و مبلغین کاشان با اشاره به مقاطع مختلف تاریخ اسلام ،گفت: بعثت بعنوان آغاز اسلام ، غدیر استمرار آن، عاشورا احیاگر اسلام و ظهور جهانی اسلام به رهبری آخرین حجت خدا ،مقاطع مختلف تاریخ اسلام بوده و انقلاب اسلامی زمینه ساز جهانی بعثت است.

وی فلسفه بعثت را مبتنی بر دو رکن اساسی شریعت جامع و کامل و رهبری مطلوب دانست و اظهار داشت: مجرای تحقق ولایت الهی، مرجعیت تبیین شریعت، تحقق حاکمیت توحیدی و صیانت از شریعت  رهبری مطلوب بوده و بدون نظام ، سیستم و ساختار  نمی‌توان شریعت را پیاده کرد .

وی با بیان این‌که «امروز ما در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ اسلام به سر می‌بریم»  گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای جهانی شدن اسلام است ، از این رو باید به بهترین وجه تقویت شود تا بتواند برای ظهور آخرین حجت خدا کادرسازی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انقلابی‌زدایی از واژه‌های انقلابی، مقدسات، نهادها و افراد را از راهبردهای دشمن در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ، موجب استواری و استحکام  هر چه بیشتر انقلاب شده است.

وی با بیان این‌که «دشمن امروز درصدد خالی کردن محتوای انقلاب اسلامی است»، گفت : نظام سلطه ، جمهوری اسلامی ایران را بزرگ ترین خطر برای تمدن غرب می دانند ، به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران، اسلام را به نسخه‌ای برای اداره بشر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به شرایط و وضعیت کنونی منطقه و جایگاه ایران در تحولات آن تصریح کرد: بحمدالله با درایت ، دوراندیشی و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا  شاهد تبدیل شدن تهدیدات قطعی انقلاب اسلامی به فرصت  هستیم که  پیروزی‌های جبهه مقاومت  در برابر ایادی استکبار در سوریه و عراق از آن جمله است.

سعیدی دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حفظ و تقویت جبهه مقاومت  را خط قرمز نظام اسلامی توصیف و تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی را در راستای خارج کردن سوریه از جبهه مقاومت  انجام دادند ،اما با مجاهدت های صورت گرفته توطئه آنان خنثی شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه مهم و اساسی روحانیت و حوزه‌های علمیه در هدایت مردم و احیای اندیشه‌های امام(ره) و توجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظام اسلامی ما  به دنبال احیای بعثت، غدیر و جهانی شدن اسلام است  و  مبلغین و روحانیون با نقش آفرینی موثر باید جایگاه امامت و ولایت را در منبرهای خود برای مردم به خوبی تبیین کنند.

وی با اشاره به عوامل عدم تحقق جهانی شدن اسلام ،تصریح کرد: تغییر در رهبری سیاسی و ولایت زدایی، تغییر در نظام سیاسی، شریعت زدایی و نابودی آن موجب خواهد شد تا اسلام جهانی و فراگیر نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و رسالت روحانیون در تبیین حماسه حسینی و واقعه عاشورا، گفت: مبلغین و روحانیون می توانند در ایام محرم به طرح مباحثی از جمله آثار و پیامدهای حماسه عاشورا، رمز ماندگاری عاشورا، جهاد کبیر و نقش آن در صیانت از انقلاب و تکرار پذیری واقعه عاشورا و گفتمان عاشورا و نقش استقامت در پیروزی ها ویژگی های بپردازند.

نظر شما