شناسهٔ خبر: 21368111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست شرکت گاز گیلان خبر داد؛

190 کیلومتر شبکه گذاری گاز در پنج ماه نخست امسال در گیلان

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت گاز گیلان به ایرنا، حسین اکبر افزود: شبکه گذاری در 260 روستای استان انجام شده و مجموع میزان شبکه گذاری در استان نزدیک به 20 هزار کیلومتر رسیده است.
وی اظهار داشت: همچنین در سال جاری شش هزار و 700 انشعاب گاز در استان نصب شده که مجموع انشعابات گاز در استان به بیش از 550 هزار عدد افزایش یافته است.
سرپرست شرکت گاز استان گیلان اظهار امیدواری کرد که با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در حال اجرا در قالب فاز دوم بند «ق» تا پایان سال جاری، تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان که امکان گازرسانی دارند از نعمت گاز بهره مند شوند.
در زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، شاخص راه روستایی استان گیلان از میانگین کشوری بین 10 تا 14 درصد عقب تر بود که بعد از استقرار دولت یازدهم، نه تنها اهتمام بر جبران عقب ماندگی ها شد؛ بلکه افزایش در شاخص هایی همچون برخورداری از گاز روستایی و رتبه برتر در گازرسانی روستایی را برای این استان به همراه آورد.
براساس برنامه ریزی وزارت نفت مقرر شده بود تا با اجرای پروژه بند «ق» 70 هزار خانوار روستایی گیلان از نعمت گاز برخوردار شوند که هم اکنون با همان میزان بودجه، بالغ بر 110 هزار خانوار روستایی، 40 درصد بیشتر از میزان مقرر شده از نعمت گاز برخوردار شدند.
برای اجرایی شدن پروژه های بند «ق» در استان بیش از 810 میلیارد ریال هزینه شده است و هم اکنون 99 و 96 صدم درصد خانوارهای شهری و 95 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند می باشند و در حال حاضر، گیلان بلحاظ و تأمین انرژی پاک، استان سبز محسوب می شود.
هم اینک پروژه گازرسانی به 80 روستای کوهستانی استان نیز آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
در حال حاضر ، افزون بر 97 درصد جمعیت گیلان از نعمت گاز بهره مند هستند.
گیلان دارای حدود 950 هزار مشترک گاز است.
خبرنگار: سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296 / 2007

انتهای پیام /*

نظر شما