شناسهٔ خبر: 21368019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ثبت بلندترین آلودگی صوتی کشور در کرج

خبرگزاری ایرنا

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: یکی از بلندترین آلودگی های صوتی کشور به میزان ۹۱ دسی بل در زیرپل فردیس در آزادراه تهران - کرج ثبت شده در حالی که ۶۰ دسی بل حداکثر میزان آلودگی است که برای انسان قابل تحمل است.

صاحب‌خبر -
محمد درویش شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزش اداره کل محیط زیست استان که در حاشیه نمایشگاه کتاب البرز برگزار شد، با بیان اینکه بحران آب و آلودگی هوا برای استان البرز جدی است، گفت: لکنت مبلمان شهری منشا بسیاری از آسیب ها در البرز شده است.
 
درویش افزود: آلودگی های صوتی منشا بسیاری از بیماری های اعصاب و روان در کودکان و بررگسالان بوده و عامل پرخاشگری و کاهش آستانه صبر مردم در تعاملات اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: عشق به سرزمین مهمترین انگیزه برای حفاظت و ثبات در محیط زیست است از این رو چنین علاقمندی مردم را در مقابل مشکلات مستحکم و متعهد نگه می دارد.
درویش با تاکید بر لزوم ارتقا دانایی مردم نسبت به اهمیت محیط زیست، گفت: این آگاهی در گذشته تاریخی و دینی ما به کرات مشهود بوده چراکه پیامبر اسلام شکستن یک شاخه درخت را با شکستن بال فرشته در یک حد دانسته است.
 
وی افزود: برخلاف چنین فرهنگی غنی، در ۲ دهه اخیر شاهد از بین رفتن ۱۸ میلیون درخت بلوط در زاگرس و ۴ میلیون شمشاد هیرکانی ظرف ۵ سال بوده ایم.
 
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه البرز دارای ویژگی های منحصر به فردی در حوزه های مختلف به خصوص طبیعت است، افزود: کرج به عنوان ایران کوچک مطرح است که این تنوع قومیتی دارای مزایا و چالش های متعددی است.
 
این مسئول اضافه کرد: جنوب شرق و جنوب غرب استان البرز به شدت در معرض جریان های بیابان زایی بوده و پیوسته به حجم تکرار انتشار ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در البرز و کرج اضافه می شود‌.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم باید به این آگاهی برسند که سرمایه گذاری در محیط زیست به اقتصاد پایدار و کیفیت درخور زندگی کمک می کند از این رو البرز به نسلی فرهیخته و آگاه در این حوزه نیاز دارد.
 
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: مدرسه طبیعت تاثیر بسزایی در افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم دارد که تنها یک مدرسه با این عنوان در این استان حائز اهمیت وجود دارد.
 
وی افزود: تعداد تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست با جمعیت استان مناسبتی ندارد و تعداد اعضای فعال در تشکل ها نیز گواه عدم استقبال از این پویش است.
 
درویش ادامه داد: با برگزاری همایش های تخصصی با موضوع رسانه و محیط زیست درصدد تربیت خبرنگاران متخصص در این حوزه به خصوص برای استان البرز هستیم چراکه بر این باوریم که در این رابطه استان با ضعف جدی مواجه بوده و رسانه ای تخصصی برای دفاع از حقوق زیست محیطی در مجامع ملی و بین المللی ندارد.

نظر شما